Ernstige pijn alle gewrichten en spieren

#1
Goedendag, ik zit met uitgebreide problemen in gewrichten, ik ben een man van 54 jaar, op jonge leeftijd had ik al forse artrose in meerdere gewrichten.
Nu echter, de afgelopen maanden is het zo hard gegaan, dat ik alleen nog maar kan liggen het grootste deel van de dag, maar dat wordt ook steeds moeilijker omdat ik niet op mijn zij en rug kan liggen doordat alle ribben pijn doen.
Ik heb op alle niveau's in mijn nek, mijn rug en borstwervels haakvorming, met stenose en terugkerende hernia's. 24 uur per dag heb ik pijn, en ik weeg nog maar 75 kilo bij een lengte van 2 meter doordat ik geen spieren meer overhoud, ik ben veranderd in een skelet in 4 maanden tijd. Chronische krampen in de beide benen, en de pijn in de gewrichten is zo hevig dat ik vaak overgeef en bijna het bewustzijn verlies.
Zware pijnstilling als Fentanyl en andere morfinepreperaten hebben geen effect op mijn pijn.
Mijn huisarts begeleid mij niet goed, nu heeft hij me weer naar een fysiotherapeut gestuurd, daar ben ik 2 keer geweest, ik hoef niet eens een broek uit te trekken, er wordt niet naar gekeken, terwijl mijn knieen naar binnen aan het vallen zijn en mijn onderbenen in een heel vreemde hoek ten opzichte van mijn bovenbenen zijn gaan staan.
Hij heeft hard en diep in mijn rug zitten drukken, dat heeft alleen maar meer pijn opgeleverd, nu wil hij dry needling gaan doen, maar zegt erbij dat ik eerst meer pijn kan krijgen daardoor, ik snap niet goed dat dit zomaar gedaan mag worden dat geprik zonder actuele diagnostiek, wat zijn jullie ervaringen met dry needling?

Alvast bedankt voor het antwoord

Re: Ernstige pijn alle gewrichten en spieren

#2
Hoi Carl,

wat vervelend om te horen. Vanuit de therapeut kan ik de inzet van dry needling zeker begrijpen. Meer informatie over dry needling kun je hier lezen: https://www.hierhebikpijn.nl/behandelme ... ryneedling
Dry needling is namelijk erg effectief bij de behandeling van een te hoge spierspanning, en voornamelijk de aanpak van triggerpoints/spierknopen. Vanuit jou kan ik echter ook heel goed begrijpen dat je wilt dat er eerst wat meer duidelijk wordt (diagnostiek, behandelplan, etc) zodat je weet waar je aan toe bent. Hopelijk kun je hier alvast wat mee en wellicht kun je de fysiotherapeut wat vragen stellen tijdens de volgende behandeling. Succes!

Mvg
cron