duizelingen en tintelingen in rechter arm en been

#1
Hallo

Bij het opstaan of rechtstaan en heffen van mijn rechterarm word ik duizelig en krijg tintelingen in mijn rechterarm en rechterbeen. Ook het gevoel dat ik ga wankelen.
Ik ben bekend met costoclaviculair compressie syndroom beide zijden en heb 2 jaar terug een open hart operatie gehad. Door een allergie van de staaldraden ben ik genoodzaakt geweest om bijna anderhalf jaar niets te doen (de botten groeiden niet aan elkaar) en gevolg daarvan is dat ik heel veel spierverlies heb.
Normaliter kraakte ik mijn rug, nek en de rest van het lichaam. Maar door de operatie van het hart ging dat niet meer. Ook ben ik nu bezig met een hartrevalidatie. Nu krijg ik deze klachten wat super vervelend is. Nu is mijn vraag; kan ik door manuele therapie hier verbetering mee krijgen?

Re: duizelingen en tintelingen in rechter arm en been

#2
Hoi Corry,

Wat vervelend van jou verhaal. Het is afhankelijke waardoor de druk op jou zenuwen wordt veroorzaakt. Als dit door een gewrichten en spieren komen kan een manueeltherapeut jou waarschijnlijk wel helpen.

Mijn advies is dan ook, om dit te laten beoordelen door een manueeltherapeut. Het is geen garantie dat deze het kan, maar een goed begin om van de klachten af te komen.
Hier kun je eventueel een manueeltherapeut bij jou in de buurt vinden. https://www.hierhebikpijn.nl/praktijken

Succes!