Mijn gewrichten verschuiven bij de geringste beweging, wat kan dit zijn?

#1
Hallo, Allemaal!

SInds een aantal weken merk ik dat ik elke ochtend met verschrikkelijke nek, schouder, en onderrug klachten wakker wordt. Het lijkt voor mijn gevoel alsof er smeerolie tussen mijn gewrichten zit en ik kan alles horen en voelen verschuiven. Het doet gelukkig geen pijn, maar het is zeer ongemakkelijk en ik kan er niet van slapen. Wie weet wat dit kan zijn en wat is er tegen te doen?

Alvast bedankt!!

Re: Mijn gewrichten verschuiven bij de geringste beweging, wat kan dit zijn?

#2
Beste Yassin,

Wat vervelend dat de klachten je nachtrust onderbreken. Als ik je verhaal lees kruisen er meerdere mogelijke oorzaken door mijn gedachten. Ik zou je dan ook graag wat aanvullende vragen stellen om zo een beter beeld van het klachtenpatroon te kunnen schetsen.
- Hoe zijn de klachten ontstaan, is dit door een val/trauma of zijn de klachten erin geslopen?
- Zou je de verschuivingen kunnen omschrijven als een krakend geluid? En is dit bij bepaalde bewegingen meer aanwezig? (Zo ja, bij welke bewegingen?)
- Wat is de reden dat je door de klachten niet kunt slapen? Bijvoorbeeld doordat op de rug liggen de pijn verergert of maakt het niet uit hoe je ligt?
- Is er in het verleden wel eens een blessure met de rug geweest?
Graag zie ik je reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet