Re: Anus

Beste

Ik heb al enkele jaren last van aambeien. Nu ja.. last niet echt. Het doet geen pijn, bloedt niet maar ik vind het vies en onaangenaam. Kan ik deze nog weg krijgen dmv zalf, medicatie of mijn voeding aan te passen? In het begin had ik er wel last van maar dit is al lange niet meer het geval.

Hoi hoi,

Aambeien valt niet onder fysiotherapeutische behandeling, wel onder bekkenfysiotherapeutische behandeling. Niet om ze weg te halen dat kan alleen operatief.
De oorzaak van aambeien is meestal dat je teveel perst met ontlasten. Stop hiermee zorg dat je ontlasting goed is, eventueel naar een bekkenfysiotherapeut.

Maar om ze weg te halen moet je echt naar het ziekenhuis.

Succes

Om aambeien te laten verwijderen is echt geen operatie nodig hoor. Sclerotherapie is een prima en pijnloze manier om ervan af te komen. Er zijn inmiddels al veel zelfstandige klinieken waar je snel terecht kunt. Ik kon binnen een week terecht en het wordt gewoon vergoed door de verzekering.

Beste mensen, ook ik had 10 jaar geleden last van aambeien, behandeld met elastiekjes, en korte tijd later een fissuur, wat pijnlijk bij harde ontlasting!
Ik kreeg de volgende zalf voorgeschreven: Cetomacogol
en deze laxeerpillen : Magnesium Hydroxide.

Prima oplossing!

Omdat mijn darmen overvezeld waren, moest ik witbrood eten en absoluut geen gewone koffie drinken, maar granenkoffie of bamboekoffie.

Dit allemaal hielp al enorm, maar ik bleef druk op de anus houden, vooral NA ontlasting.
Ik heb toen bij een bekkenbodumfysiotherpeut in Nijmegen op de St. Annastraat (naam ben ik vergeten) oefeningen geleerd
en na slechts 2 bezoeken kon ik de oefeningen zelf en ze hielpen perfect!

De laatste jaren heb ik last van ANUSKRAMPEN
Ik ga dan liggen, trek mijn knieën op, mijn voeten plat op het bed en dan til ik mijn onderlijf op,
bij inademen bekken ontspannen en bij langzaam uitademen anus intrekken, ik houd mijn onderlijf ondertussen opgetild.
Keer of wat doen zo.
Deze oefening heb ik eigenlijk zelf bedacht, maar het helpt mij prima!

Misschien heeft iemand iets aan mijn verhaal.