Chronische pijn en artrose

Hallo,

Ik ben een vrouw van begin 40 en ik word moedeloos van de pijn in mijn lichaam die steeds erger word. E dan met name mijn onderrug en knieën, maar ook andere delen zoals polsen en andere gewrichten doen steeds meer pijn.

Ik weet dat ik een erfelijke bindweefselaandoening heb en die heeft ook effect op mijn gewrichten. Ik weet dat ik in mijn onderrug en knieën artrose heb (vermoedelijk wel in meer gewrichten) en ik kom vooralsnog niet verder.
Ik volg al jaren 2x per week fysio-fitness en loop elke dag met de hond. Daarnaast heb ik pijnstillers (paracetamol en naproxen) en sinds een tijdje een tens voor mijn rug. Maar ondanks dit alles blijft de pijn erger worden. Een aantal weken geleden zat ik nog bij de huisarts, en die heeft de naproxen toen voorgeschreven, maar dit haalt niets uit... Verder zou er voor mij niets te doen zijn, omdat ik te jong ben....

Maar ik ben er zo ziek van, ik zie het niet zo goed meer zitten. 20 jaar geleden werkte ik full-time, en daarnaast draaide ik er mijn hand niet voor om om in huis te klussen (verven, behangen, etc.), en nu ben ik (tijdelijk, maar al meerdere jaren) afgekeurd en mag ik blij zijn als ik iets in het huis kan doen. Leuke uitjes laat ik maar, want teveel pijn...
Als ik op deze manier door moet de komende 30 (of meer) jaar, dan hoeft het voor mij niet... Morgen ga ik weer naar de huisarts en vraag ik een doorverwijzing naar de orthopeed. Ik wil behandeld worden, op een adequate manier waardoor ik een zinvol leven terug kan krijgen... Op dit moment ben ik wanhopig...