Spierpijn onderbuik

#1
Ben vrouw, 68, redelijk sportief. Sinds 10 weken heb ik een zeurende (spier)pijn aan de onderbuik bij opstaan, lopen, sporten, m.n. buikspieroefeningen. Niet in rust en niet bij fietsen! Geen idee hoe het is ontstaan. Wordt niet minder, maar ook niet veel erger, maar beperkt dagelijkse bezigheden en sporten. Urine en bloedbezinking oke. Lichamelijk onderzoek door huisarts, buikecho en rontgenfoto bekken hebben niets opgeleverd. Wat nu? Huisarts weet het ook niet. Sluit buikhernia en acnes uit, hoewel ik uit de literatuur begrijp dat dit vaak lastig te diagnostiseren is. Iemand een idee?

Re: Spierpijn onderbuik

#2
Beste Amigo,

Goed om te horen dat de huisarts al dingen heeft uitgesloten. Klopt dat het niet het makkelijkste is om te onderzoeken maar buikecho is goed betrouwbaar als daadwerkelijk gekeken moet worden of een buikhernia aanwezig is.

Zover ik het verhaal begrijp is het wel bewegingsafhankelijk. Als de buikspier oefeningen meeste klachten geven, lijkt het toch op problemen in de buikspieren (doordat de rest ook is uitgesloten). Vraag je fysiotherapeut wat het precies is en vooral hoe je er vanaf kan komen.

Succes!