Pijn ribben links onder borst

#1
Bij het vooroverbuigen of iets oppakken van de grond dan lijkt er iets te verschieten onder mijn linker borst. Er verschijnt dan ook een harde bult die weer weggaat bij uitrekken.
Hetzelfde heb ik als ik in bad stap, met mijn handen op de badrand steun en mijzelf in het bad laat zakken. Ik voel dan echt een verdikking die door een keer rekken weer verdwijnt. Dat doet dan even pijn, maar het lijkt nu een beetje te sluimeren, zoals bijv. bij het bewegen/draaien van het bovenlichaam.
Ik ben erg benieuwd wat dit zou kunnen zijn?

Re: Pijn ribben links onder borst

#3
Fysiotherapeute schreef:
16 mar 2022, 21:30
Hoi Oma,

Oei dat is een vervelende gewaarwording. Met dit soort klachten zal ik adviseren toch even de huisarts te laten onderzoeken. Bulten die spontaan ontstaan en weer weg gaan blijven altijd vreemd. Een spier kan dit niet zijn.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid
U zegt dat het geen spier kan zijn, maar waarom niet? Het is niet echt een bult, het lijkt op een harde spier en voelt als kramp. Ik vertelde het tegen mijn dochter en zij heeft precies hetzelfde. Ook zij moet dan even rekken of van houding veranderen en dan gaat het weg. We hebben beiden wel wat buikvet. Kan het daarmee te maken hebben?

Re: Pijn ribben links onder borst

#6
Gast schreef:
08 nov 2022, 12:01
Hallo,
Weet je al wat de oorzaak is, want ik heb net hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet,

Colette
Ik ben er mee naar de dokter geweest en die kon het niet plaatsen. Volgens de huisarts waren het de spieren. Ik heb het nadien niet meer gehad.
Het gebeurde bij mij vaak als ik in bad ging, met de armen op de bandrand steunde en mij dan in bad liet zakken. Dan "schoot het eronder" en als ik mij dan uitrekte was het weer goed.
cron