Borst/Ribbenkast

#1
Hai.
Ik heb sinds vandaag last van een stekende pijn in mijn borst, ik vroeg aan mijn opa of het wat was ( hij was vroeger arts) en hij zei dat het spieren waren.
Ik had vandaag gezwommen, maar het lijkt me eigenlijk een kleine kans dat het daar van komt..
Heb niet regelmatig stekende pijn in mijn borst, mee in het midden iets meer rechts, ik heb het denk ik 1 keer in de 2 maanden. Het verschilt.
Het doet als ik lig pijn, vooral als ik draai.
Ook inademen gaat doet soms een beetje pijn en bepaalde bewegingen, ook bvb nadat ik lang heb gezeten en dan opeens ga lopen ofzo.
De steken kwamen ongeveer nadat ik had gezwommen, na het eten.
Zelf nog niet naar de huisarts geweest want dat vondt ik nog niet nodig.
Ik ben 13, niet dat het wat uitmaakt de leeftijd denk ik maar ik zeg het maar.

Hopelijk ziet iemand mijn bericht.
Lena

Re: Borst/Ribbenkast

#2
Hoi Lena,

Wat vervelend van jou klachten. Hoe lang je dit nu al? Je gaf aan dat het 1x per maand of 2 maanden komt. Wordt het laatste tijd erger? Het kan van alles zijn, als het maar af en toe voorkomt is spieren een logische verklaring. Vermoedelijk ben je ook in de groei. Door het zwemmen belast je deze spieren en ribben (op een goede manier) maar dit kan soms wat een vervelend stekend gevoel geven. Als je ook last met inademen hebt kan het dat je ribben ook een rol spelen. Als het erger wordt zal ik dit een keer na laten kijken door een fysiotherapeut. Vaak helpt persoonlijk advies en oefeningen heel goed.

succes!
cron