hartoverslag/pijn op de borst

#1
Hallo, al jaren de ziekte van Bechterew en waarschijnlijk ook Tietze er bij.
Afgelopen vrijdag op zaterdag sloeg mijn hart een keer over dit gebeurt wel is vaker in het jaar maar dit keer een na pijn erbij. Pijn op de borst niet bij de hartstreek maar meer erboven en onder de borsten. Met liggen minder pijn in beweging zoals met lopen staan bukken meer pijn. Last van hyperventielatie misschien een soort angst in het lichaam dat het wat ernstig kan zijn ik weet het niet. Maar volgens de huisarts komt het steeds weer op tietze uit. Nu is mijn vraag kan dat nadat je hart een keer overslaat deze pijn achter laten?

Re: hartoverslag/pijn op de borst

#2
Beste Eend,

Wat vervelend van jou klachten. Ik zal bij dit soort klachten naar de huisarts luisteren. Het syndroom van Tietze kan pijn op de borst geven door de ribben die erover heen lopen. Dit verergert bij bukken etc. In principe heb je geen pijn nadat je hart "overslaat". Maar als je hierdoor jou ribben wat hebt overprikkelt kan het wel omdat je Tietze hebt. Dus lastig antwoord te geven, ik kan het verklaren bij jou. Maar het hoort niet. Jou huisarts kent je het beste en weet hier meervan.

Als je hyperventilatie hebt zal ik wel adviseren hier iets mee te doen. Met Tietze en hyperventilatie heb je wel vaker klachten dan nodig is.

Succes!