ribben

Ik doe aan boulderen, ik ben van vrij hoog gesprongen en eigenlijk een goede landing gemaakt, door mijn knieen rollen naar mijn rug. alleen voelde ik tijdens de landing wel een klap in mijn ribbenkast. alsof er heel veel druk kwam voor eventjes. dus voor anderen leek mijn landing prima maar hij voelde niet zo fijn.
de ochtend er na nergens last van maar de avond er na, lijkt wel of mijn rechter ribben gekneusd zijn. inademen doet pijn, en nog veel meer bewegingen.

kan je je ribben kneuzen door zo'n landing? ik ben niet gevallen of heb er geen klap op gehad.
de pijn zit vooral bij de aanhechtingen zowel bij mijn borstbeen als achter bij de wervels.

Re: ribben

Hoi Kim,

Wat vervelend dat kan zeker gebeuren met dit soort landing. Het kan ook dat de gewrichtjes aan je borstbeen en je ribben, en/ of van je ribben aan de wervels wat minder beweeglijk zijn. Kijk of dit minder wordt met ademhalingsoefeningen. Als je dit wilt uitsluiten of die gewrichtjes nog goed bewegen is een afspraak bij een manueeltherapeut meest zinvolle.

Bij ribkneuzing duurt het gewoon tijd. Maar na 1 afspraak weet je het zeker. als de gewrichtjes niet lekker bewegen na de val, is 1 of 2 behandelingen vaak al genoeg om van de problemen af te komen.

Succes