Bekkenband

#1
Ik heb eds hypermobiliteitstype en heb heel veel last van m'n bekken, heel veel pijn bij symfyse, rechter heup slijmbeursontsteking door subluxatie (heb spuiten in beide slijmbeurzen gehad hielp twee weken) beide kanten snapping hip en door de hypermobiliteit van m'n wervels slijtage tussenwervelschijf S1/L5 met facetartrose, SI gewricht is ook een probleem. Bewust geen kinderen dus daardoor geen last van m'n bekken.
Maar om beter te kunnen lopen (nu 110meter dan is de pijn niet te hebben) zou ik graag een bekkenband willen aanschaffen. Of is een band die naast m'n bekken ook mijn onderrug ondersteunt verstandiger.
Ik weet dat de ene therapeut zegt geen band en de ander wel.
Kan ook niet op een zadel zitten dus heb nu een easy rider driewieler. Een zadel drukt m'n bekken zo uitelkaar dat ik niet meer kan staan.
De bekkenband is voor mij ook een hulpmiddel om de stap naar een rolstoel uit te stellen.
Waar moet ik op Letten bij een bekkenband aanschaffen.

Ben benieuwd of jullie tips hebben.
Al vast bedankt.

Re: Bekkenband

#2
Beste Katootje,

Het is inderdaad zo dat de meningen over het dragen van een bekkenband uiteenlopen. Ik denk dat het goed is om uw persoonlijke geval eens met een hiervoor opgeleide bekkenfysiotherapeut bespreekt als dat nog niet gebeurt is. Wellicht heeft die nog een bekkenband liggen om te proberen of kunt u bij een (thuis)zorgwinkel een bekkenband op proef krijgen om te kijken of het een gunstig effect heeft op de klachten.

Succes!