pijn onderrug met uitsraling naar de bil

#1
Goedenavond, sinds een week of 6 heb ik ernstige lage rugklachten met uitstraling en spierkrampen in de bil, rechts meer dan links. na het slapen kan ik haast mijn bed niet meer uitkomen. Het is net of mijn spieren dan opeens te kort zijn geworden, of er iemand aan trekt. Heb ook opeens een raar waggelloopje. Nu heb ik 20 jaar gelden een letsel opgelopen door een ongeluk aan mijn linker voet, met blijvend letsel ( pijn en orthopedische schoen etc) Maar ik loop slecht in een verkeerde houding waarschijnlijk
heeft u een advies voor mij? ik doe elke dag oefeningen die ik heb gevonden op youtube bij lage rugpijn, maar het helpt niks

Re: pijn onderrug met uitsraling naar de bil

#2
Beste Mar,

Gezien jou voorgeschiendenis en dus aangepast looppatroon zal ik jou rug, been na laten kijken door een fysiotherapeut bij jou in de buurt. Pijn vanuit de rug naar bil kan verschillende oorzaken hebben. En een raar waggelloopje kan door pijn komen, maar in minder fijne gevallen door een beknelde zenuw. Oefeningen van you-tube kunnen heel handig zijn als je weet welke oefeningen voor jou gunstig zijn. En dat iemand de uitvoering heeft beoordeeld.

Succes