Re: Pijn diep in bil

#12
ps
Ik gebruik een luchtbandje van een scooter, een echte van 125 cc. Het zal makkelijker zijn om aan een kruiwagenbandje te komen. Ik heb er weinig lucht in, dat zit het lekkerst maar evengoed nog wel regelmatig verzitten nodig. Wat je ook kunt doen is op een gymball voor de tv gaan zitten, die sluiten goed aan en een beetje wiebelen is goed voor de coördinatie van alle spieren rondom de heupen. Zo'n bal kost niet veel en is ook te gebruiken om tussen je rug en de muur te plaatsen als je gaat ""muurzitten" of om je onderbenen op te leggen bij de push-ups.
https://www.youtube.com/watch?v=EO-4NKZuQg0
https://www.youtube.com/watch?v=F8WZ9w96KWA
Er zit bij mij helaas nog geen schot in de vooruitgang en mijn hoop is nu gevestigd op een bezoek over 3 weken bij een sportarts op Papendal .

Re: Pijn diep in bil

#13
Hallo fysiotherapeut,
Eigenlijk heb ik al jaren laat van pijn in m'n onderrug /bil. Als ik om wil draaien in bed doe ik dat heel voorzichtig en lang op de grond zitten lukt ook al jaren niet. Ik heb ooit een botsing met de fiets gehad en weken last van m'n stuitje gehad. Toen was ik een jaar of 25, nu 55.
Ik ben op dit moment op vakantie in Indonesië en ben een paar dagen geleden naar een masseur geweest. Deze heeft me stevig onder handen genomen. Ik dacht zelfs dat ze over m'n rug heen liep, maar dat was niet zo.
Enkele dagen later gingen de spieren in m'n bovenbeen pijn doen, zelfs m'n knie. Ik heb moeite met de trap oplopen.
Nu las ik jullie stuk over SI syndroom en daar vond ik mijn symptomen erg op lijken. Het plaatje geeft precies mijn pijn aan.
Ik ben nog een week in Indonesië om te duiken (dan heb ik geen last en we duiken vanaf een boot, dus ik hoef niet te sjouwen met de spullen)
Mijn vraag is eigenlijk; kan nóg een massage hier (we zijn inmiddels op een ander resort , andere masseur) mij helpen of liever straks in Nederland.
Ik zie op tegen de vlucht naar huis (19 uur in het vliegtuig)

Re: Pijn diep in bil

#16
Tja,... ik kan me in de rij scharen geloof ik. Al wat jaren last bij langdurig zitten van bil met uitstraling naar mijn rechterbeen. Ongeveer een jaar geleden werd het, met name bij het hardlopen zo erg, dat ik hiermee moest stoppen. Fysiotherapie minstens 15 keer, aantal keren met dry needling geen resultaat. MRI gemaakt, hernia is uitgesloten. Begonnen met yoga en core trainingen, na een flinke periode werd de pijn minder en mocht ik uiteindelijk weer voorzichtig hardlopen (dribbelen). Het leek erop dat de blessure voorbij was, in ieder geval was de pijn weg. Tijdens de vakantie 2 x een stukje van 6 km. hardgelopen, heerlijk! Geen enkel probleem.
2 dagen later was ik weer terug bij af. Ik kan geen stap meer hardlopen, dus weer gestopt. Yoga en core ben ik de hele tijd blijven doen. Inmiddels onder behandeling bij een chiropractor die me glucose injecties geeft. Tot nu toe helaas geen resultaat. Wie weet er nog raad....?

Re: Pijn diep in bil

#17
Andries schreef:
25 aug 2018, 12:54
Tja,... ik kan me in de rij scharen geloof ik. Al wat jaren last bij langdurig zitten van bil met uitstraling naar mijn rechterbeen. Ongeveer een jaar geleden werd het, met name bij het hardlopen zo erg, dat ik hiermee moest stoppen. Fysiotherapie minstens 15 keer, aantal keren met dry needling geen resultaat. MRI gemaakt, hernia is uitgesloten. Begonnen met yoga en core trainingen, na een flinke periode werd de pijn minder en mocht ik uiteindelijk weer voorzichtig hardlopen (dribbelen). Het leek erop dat de blessure voorbij was, in ieder geval was de pijn weg. Tijdens de vakantie 2 x een stukje van 6 km. hardgelopen, heerlijk! Geen enkel probleem.
2 dagen later was ik weer terug bij af. Ik kan geen stap meer hardlopen, dus weer gestopt. Yoga en core ben ik de hele tijd blijven doen. Inmiddels onder behandeling bij een chiropractor die me glucose injecties geeft. Tot nu toe helaas geen resultaat. Wie weet er nog raad....?
Ik heb precies het zelfde, maar onder invloed van anastrozol. Het is voor mij duidelijk dat dit medicijn de pijnen in mijn gewrichten en ook in mijn bil veroorzaakt. Een goede tip om de pijn in de bilspieren en hamstring en daardoor de zitpijnen te laten verdwijnen heb ik helaas nog niet gelezen. Ik ga op zoek naar een bandje om de pijn te verlichten. Hopelijk komt er nog een goed advies.

Re: Pijn diep in bil

#18
Beste,

Yoga en Core zijn hele goede trainingen om de rug, bil en heup spieren te trainen. De overgang van deze oefeningen naar hardlopen is alleen te heftig. Yoga en Core zijn oefeningen gericht op rustige oefeningen die goed begeleidt uitgevoerd worden. Tijdens hardlopen moet een spier snel verlengen en verkorten en nog 6-9 maal het lichaamsgewicht aankunnen. Dus de basis training is goed, maar de overgang naar het hardlopen is te snel gemaakt.

Normaal gesproken ga je van deze oefeningen naar oefeningen gericht op het lopen, eventueel crosstrainer. Wat sprong oefeningen om de klappen te leren opvangen en daarna pas, hardlopen weer rustig opbouwen.

Hopelijk hersteld het snel weer en kun jullie goed verder revalideren.

Re: Pijn diep in bil

#19
Heb in 2017 een hamstringblessure opgelopen door fitness en tot op heden heb ik bilpijn diep in bil rond zitknobbel, nu na bijna 3 jaar later nog steeds die bilpijn. Ben nu naar een ander ziekenhuis geweest en die dokter de denkt dat ik het piriformis syndroom heb, op echo zijn er lichte ontstekingen te zien rond zitknobbel, nu morgen krijg ik een injectie in die piriformis spier pff, afwachten weeral. Kan niet zitten of liggen zonder pijn in mijn bil links . Laat verder nog iets weten.

Re: Pijn diep in bil

#20
ik hoop zo dat ik hier binnenkort eens een positief verhaal kan lezen van iets wat heeft geholpen of helpt.... wat een ellende deze klachten.... continue zeurende pijn. Als ik lange tijd heb gezeten ben ik zo stijf en pijn... kan niet zeggen wanneer het minder is.. . Zo verschillend per dag...