Pijn 1 been, bil soms ies bij lopen, staan en zijligging

#1
Al bijna 7 jaar ben ik op zoek naar een indicatie en oplossing voor pijn in mijn rechterbovenbeen (achterzijde), re.bil, lies, soms stroomachtige kriebeltjes achterkant onderbeen of doof gevoel zijkant rechts aan onderbeen. Bij zitten en fietsen geen pijn, alleen bij lopen en (lang staan). Dan kan ik mijn re.-been bijna niet meer optillen of traplopen. Veel pijn. Liggen alleen op de rug pijnvrij. 4 zenuwblokkades gehad vanwege (gedeeltelijke wervelkanaalstenose na MRI; hielp telkens gewéldig, maar slechts 2-3 weken). Neurochirurg zegt dst de zenuw nog ruimte heeft. Injecties in heup gehad wegens tendinitis(?). Jaren fysiotherapie gehad en doe rekoefeningen, zonder resultaat. Pijnstillers Arthrotec, Naproxen, paracetamol, helpen niet. Voor 2017 nooit iets gehad, in 2017 ernstige val met fiets, over stuur op re-been geklapt. Geen foto's gemaakt, "want je kunt er nog op staan" (oorzaak??) Hele been was donkerblauw en de helft dikker. Langzamerhand wanhopig. Heup is in orde. Zou het piriformis syndroom kunnen zijn of andere opties/ideeën?? Help..?

Re: Pijn 1 been, bil soms ies bij lopen, staan en zijligging

#3
Hoi Betty,

Poeh wat heftig, wat ik denk ik in zo'n verhaal. Rug is het dus niet (uitgezocht, behandeld, geen resultaat), heup behandeld. Maar ze slaan dan 1 gebied over. Het bekken.

Bij rugpijn heb je vooral pijn tijdens zitten en dus ook fietsen. Met bekkenprobleem juist met lang staan en lopen. (over het algemeen, niets is 100% in de zorg)

Met een val kan je bekken gekneusd zijn geweest of zelfs gebroken, je stuitje kan een opdonder hebben gehad en voor deze problemen zorgen. Heb je in het verleden al vaker last van de onderrug en bekken gehad? Bijv. na een eventuele zwangerschap.

Wat ik zal adviseren is om naar een bekkenfysiotherapeut te gaan. De rug, en heup zijn al behandeld en geeft niet het gewenste resultaat.

Succes
cron