Bekkenklachten

#1
Hallo, al n jaar pijn aan beide billen met lopen.
De pijn straalt uit naar heupen zijkanten benen tot aan knieën.
Pijn bij omdraaien in bed, pijn bij opstaan, pijn bij langer lopen dan 20 minuten, pijn bij bukken.
De ene dag is t erger dan de andere.
Röntgenfoto gehad, echo wijst ook niks aan.
Nu nog n MRI volgende week.
Loop al geruime tijd bij fysio die denkt aan bekkeninstabiliteit met het piriformis syndroom.
Oefeningen dry-needling gehad maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik ben 52 jaar en in de overgang fysio denkt ook dat t daar mee te maken kan hebben.
Ben echt ten einde raad, zoveel pijn..
Kan niet eens meer n middagje shoppen met mijn dochter...
Iemand tips?

Re: Bekkenklachten

#2
Hoi Doortje,

Wat ontzettend vervelend, ik begrijp je frustratie. Bekkeninstabiliteit is bijna onmogelijk. Hier moet een oorzaak voor zijn (vaak zwangerschap). Piriformissyndroom komt zelden voor al 2 zijdes en geeft zeker geen uitstraling tot aan je knieën. Er veranderd veel in de overgang, dus zeg nooit nooit, maar deze klachten klinken niet als overgangsklachten. Het klinkt eerder als een rugprobleem.

Wanneer heb je geen pijn? Of kun je de klachten verminderen door een bepaalde houding aan te nemen? Zo ja, welke houding.

Krijg je een MRI van je onderrug? Gaat plassen etc wel goed?

Re: Bekkenklachten

#3
Hallo, ik heb geen pijn als ik op mijn rug lig of in n lekkere stoel zit met de beentjes omhoog, staan geeft ook weinig klachten...
Vandaag mri bekken.
Er zijn dagen dat t best gaat maar ook dagen met veel pijn.
De oefeningen die ik doe bij de fysio wijzen allemaal naar t piriformis syndroom.
In sommige gevallen kan dat wel aan 2 kanten voorkomen wordt mij verteld.
Ook zijn er vorig jaar foto's vd rug gemaakt.

Re: Bekkenklachten

#4
Hoi Door,

Hopelijk vinden ze iets op de MRI. Het piriformis syndroom kan zeker ook 2 zijdig, maar is zeldzaam. Dan zal eerste verdenking altijd vanuit de onderrug zijn. Maar daar is dus ook al een foto van gemaakt om dat uit te sluiten. (al is hier ook niet alles op te zien) https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... aalstenose. Hier heb je veel symptomen van. Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn.

Hopelijk geeft de MRI wat verduidelijking.