Zeurende pijn bil/heup

#1
Ik ben zaterdag naar Oostenrijk gereisd met de auto, nu heb ik sindsdien last van een constante zeurende pijn in mijn linkerbil/heup. Ik heb al allerlei oefeningen proberen te doen maar niks verminderd het, het lijkt juist alleen maar erger te worden. Ik ben nog bijna 3 weken op vakantie en ik wil heel graag dat het over gaat. Weet iemand wat dit is en hoe ik het misschien kan verminderen? Ik lig er 's nachts namelijk ook van wakker..

Re: Zeurende pijn bil/heup

#2
Beste Toetje,

Wat vervelend dat dit net op vakantie is gebeurd. Vermoedelijk komt het door de lange autoreis. Probeer in ieder geval in beweging te blijven. Daarnaast kun je proberen je bilspieren te rekken. Makkelijkste uitleg is denk ik even googlen gluteus/ bilspier rekoefening en piriformis rekoefening. Ze zijn lastig om zo geschreven uit te leggen.

Ook oefeningen om de onderrug wat los te maken, zoals op de rug liggen en je knieën naar links en rechts bewegen, of op de rug liggen en om en om je been langmaken/ heupen optrekken. Want het is ook nog mogelijk dat het na een lange autorit uit je rug komt.

Succes en hopelijk heb je nog een leuke vakantie