Pijn aan nek

#1
Hallo, ik heb erg last van mijn schouders en nek. Nu heb ik ook af en toe last van mijn linker arm en mijn hand. Ben zelf altijd gespannen. Dus is ook vrij moeilijk voor mij om te onstspannen. Is dit normaal bij nek en schouder pijn? Pijn aan bovenarm en pijn tintelingen naar mijn hand. Ook zijn vaak mijn aders opgezet en heel blauw op en in mijn hand.

Groetjes

Re: Pijn aan nek

#2
Beste Kimberley,

Vervelend dat je last van je nek hebt. Heel veel mensen hebben hier last van, vooral mensen die bijvoorbeeld veel achter de computer zitten. Het kan liggen aan de spieren in de nek en rond de schouder. Wanneer deze continu of veelvuldig aangespannen zijn kunnen zij pijn gaan doen met eventuele triggerpoints in de spieren. Deze triggerpoints kunnen ook uitstralen richting de arm en hand. Het kan ook zijn dat een bloedvat of zenuw wat beklemd raakt. Lees het stukje over thoracic outlet syndroom (bovenarm) maar eens en kijk of je je klachten hierin herkend.
Wanneer je er veel en al lang last van hebt is het verstandig hier eens naar te laten kijken.

Succes!

Re: Pijn aan nek

#4
Beste Sofie,

Ik heb je bericht verplaatst i.v.m, het onderwerp nek. Je had het bericht bij de knie gezet vandaar.

Artrose gaat niet meer weg, maar je hoeft er geen last van te hebben. Hou de nek in beweging dat is het beste advies dat je kan krijgen. Door het bewegen hou je de nek soepel en sterk.

Succes!
cron