Orofaciale therapie bij tinnitus

#1
Hallo,
Sinds een paar maanden heb ik 24/7 een ruis/suis in mij oor dit is ná een verkoudheid ontstaan.
Had in het begin echt het idee gek te worden maar nu kan ik het iets beter accepteren zij het heel moeilijk!
Echt van alles geprobeerd o.a acupunctuur, autogene training, dit omdat ik ook door de tinnitus in een depressie was geraakt maar gelukkig gaat het met de depressie weer iets beter. Heb ook een fijne psycholoog die mij bijstaat.

Maar nu mijn vraag over de kaakfysio; mijn therapeut heeft mij oefeningen mee gegeven die ik dus iedere dag moet doen, o.a masseren van mijn slapen de holtes die naar mijn oren lopen en de aanhechtingen in mijn nek bij het hoofd. Eigenlijk alle spieren in mijn gezicht masseren. Hij heeft, ik ben nu 3 x naar de therapeut geweest, eenmaal mijn schouders en nek gemasseerd maar verder moet ik het zelf doen. Hij Is er van overtuigd dat hij de tinnitus voor een heel groot gedeelte minder kan krijgen maar het zal niet helemaal weggaan. Ik wil hem heel graag geloven, het is een ontzettend aardige man, maar omdat ik het vooral zelf moet doen heb ik,wel grote vraagtekens? Mijn vraag is of dit nu zo hoort of dat er tóch meer door hem gedaan moet worden v.v door massages? Ik weet het niet meer, krijg steeds te horen ja u bent zo gestrest dat moet eerst weg maar ja met deze onzekerheid over de behandeling gaat mijn stress ook niet minder worden. Graag uw advies in deze. Wel ga ik hem als ik weer naar hem toe ga, wel vragen of hij niet meer moet doen dan het alleen aan mijzelf overlaten.
Mijn dank, vriendelijke groeten, M

Re: Orofaciale therapie bij tinnitus

#2
Beste,

Vervelend van jou klachten. Tinnitus kan echt heftige reacties geven. Ik zal hem ieder geval vragen naar betere uitleg, waarom dit klachten vermindering moet geven? Ik ben zelf geen orofaciaal therapeut, maar collega's wel en die doen wel meer dan alleen maar masseren. Dit is vaak wel een onderdeel en dan vooral hoog in de nek bij de aanhechting rondom je oor/ schedelrand/ kaak. Dus vraag er gerust naar

Hopelijk krijg je meer duidelijkheid, en anders heb je altijd recht op om andere orofaciaaltherapeut te vragen.

Succes!