Wiplash?

#1
Ik ben afgelopen vrijdag over de kop gevlogen met mijn fiets toen ik opweg naar huis was van mijn werk. Ik ben op mijn voorhoofd terecht gekomen en doordat ik de voorrem heb ingeknepen ben ik dus daarna met een gestrekte arm en toen vol op mijn knieën terecht gekomen. Nu heb ik last van mijn nek schouder arm en hand. Ik krijg nog niet eens een blikje drinken open. Ik heb dus echt krachtverlies in mijn rechterhand ook de aangedane kant. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest deze zegt dat er zenuwen klem zitten in mijn nek en dat het met rust moet overgaan anders moet ik terug komen voor foto's te laten maken van mijn nek. Ik ben postbode en hou erg van mijn werk. Ik heb nu al 3 dagen niks gedaan omdat ik steeds duizelig wordt of licht in mijn hoofd als ik gewoon al ga staan of lopen. Dit wordt wel minder maar het is niet fijn. Ik wil eigenlijk morgen weer gaan werken is het slim dit te doen of beter nog even thuisblijven. Ik weet het niet. Als het aan mij licht ga ik weer maar dalijk is er iets ernstigers aan de hand en dan. Kan dit een wiplash zijn en gaat dit dan ook vanzelf weer over? Wat is het risico als ik gewoon weer ga werken en er blijkt toch iets ergers te zijn? Ik hoor het wel

Re: Wiplash?

#2
Beste nicole,

Oei dit klinkt niet heel goed. Ik zou toch zeker nog even rust nemen. Dit kan duiden op whiplash maar ook een hersenschudding is zeer aannemelijk. Bij beide zal ik rust nemen tot dat de duizeligheid weg is. Als je nu niet voldoende rust krijg je hier later spijt van en kunnen zeer vervelend klachten blijven zoals duizelig, concentratie en hoofdpijn. Het krachtverlies kan vanuit een zenuw komen, maar als je op een gestrekte arm gevallen bent kunnen er ook beschadigingen zijn in de spieren rondom het schoudergewricht. Dit zal ik toch even laten onderzoeken. Een fysiotherapeut kan daar al wat meer over zeggen.

Succes ermee