Zware nekklachten schouder

#1
Hallo ik ben vincent en woon nabij zandvoort en ik heb al zins 27 jaar zeer zware spanningspijn tussen hoofd en atlas wervel .Het zit daar eigenlijk letterlijk los aan de linker kant met alle gevolgen van dien .Bij te weinig doen komt het zo los te zitten dat er geen spanning meer tussen het hoofd en schouder komt zodat het continue aangespannen moet worden wat dodelijk vermoeiend is en tevens het gevoel geeft op een hartstilstand .
Bij het wel belasten van dit gedeelte komt de spanning vaak zo hoog te liggen dat ik dagen moet bij komen en zeer chagrijnig word zodat ik iedereen van me afstoot en daar ook geen energie voor heb .
Ja en dit al ongeveer 27 jaar en al van alles geprobeerd ook foto s mri scan maar niks te zien wat ik eigenlijk niet kan geloven want het zit aantoonbaar los . Ik sta nu eigenlijk al weer maanden op het punt om in te storten maar wil niet weer aan de antidepressiva omdat je daar eigenlijk alleen maar verder over de pijngrens heen gaat en dus niet de oplossing is maar een zoethouder van de chemische industrie .
Ik zit te denken aan stamceltherapie maar dat is bijna niet te verkrijgen en duur als je dit zelf zou moeten betalen en dan is het ook nog de vraag of het werkt .
Een andere optie is (naar mijn mening ) het vast zetten maar dan word je mobiliteit natuurlijk zeer beperkt .Maar ja dat is misschien toch een stabieler leven .
Heeft er nog iemand tips of zelf ervaring met deze klachten zodat het alleen staan ervan wat dragelijker zou kunnen worden en te brainstormen wat een goede oplossing zou kunnen zijn ?
Zou het erg waarderen vrg vincent

Re: Zware nekklachten schouder

#2
Beste, ik snap je verhaal niet helemaal, maar klinkt heel vervelend. Omdat je het hebt over los en vast zetten, is het misschien waard om eens te kijken naar prolotherapie?? Bijv. Doktermulder.nl. Ze geven niet schadelijke behandelingen voor het versterken van ligamenten bijv. Ze doen dit ook langs de rug en nek, en geven ook iets met bloedplaatjes evt als ik het goed heb. Zou evt op de site kijken, staan ook wat filmpjes op. Succes

Re: Zware nekklachten schouder

#3
Beste bedankt voor je bericht .
Ik vertelde meer het verhaal over hoe en hoe het voelt en wat ik er zelf van denk .
Ook hoop ik op iemand die net zoiets heeft zodat je er niet alleen in staat .
Ja over de prolotherapie en bloedplaatjes bij dokter mulder .Ja dat heb ik dus al geprobeerd .
Ik weet niet of jij er zelf ervaring mee hebt of mensen kent die daar baat bij hadden of hebben .
Maar ik had er dus niet heel veel baat bij helaas . Probleem is daarbij ook wel dat je de juiste plek moet hebben en niet halve cm ernaast prikt op de tast .

Re: Zware nekklachten schouder

#5
Hoi beste elise dank voor je bericht .
Volgens mij had i dat niet gedaan want ik had het ook niet gezien .
En meestal ben ik zeer geïnteresseerd en stel ik duizenden vragen .
Vandaar dat ik dus zeer betwijfelde of het wel op de goede plek kwam .
Ik zag het wel op de filmpjes van de site dat ze het hadden .
Op zich vond ik wel wat in de theorie zitten .Ik had namelijk eerst prp bloedplaatjes gedaan een keer of 3(a 250 euro ) per keer want dit werd niet vergoed door de verzekering .Maar dit hielp niet echt .Toen zou ik eerst een keer prolotherapie doen om het weefsel ruw en stuk te maken door de suiker . En een week later dat te herstellen met bloedplaatjes .Dit leek mij op zich wel een reële mogelijkheid dat het zou kunnen helpen .
De uitwerking van de week prolotherapie was dat ik echt enorme hoofdpijn kreeg en soms bijna flauw viel. .De daarna ingespoten prp plaatje hadden helaas ook niet echt het gehoopte resultaat.
Toch vind ik de theorie van de therapie wel interessant mits op de juiste plek en iets anders uitgevoerd .

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwt naar hoe het bij jouw gaat en wat jouw ervaringen hier mee zijn .
Maar wat ik eigenlijk niet wist is dat dit door de arts gedaan kan worden . (Dacht enkel bij privé kliniek )
En word dit dan vergoed ,of moet je dit zelf betalen ?
Prp plaatjes doen ze zeker niet ?

Ik hoop voor je dat het helpt voor je .🙏🏼
Vrg vincent

Re: Zware nekklachten schouder

#6
Elise schreef:
22 jun 2023, 11:56
Mijn arts gaat waarschijnlijk ook prolotherapie doen, in mijn enkel, maar die had het er over dat dat onder echo geleide gaat.
Was dat bij jou dan niet zo?

Groetjes Elise
5Hoi beste elise dank voor je bericht .
Volgens mij had i dat niet gedaan want ik had het ook niet gezien .
En meestal ben ik zeer geïnteresseerd en stel ik duizenden vragen .
Vandaar dat ik dus zeer betwijfelde of het wel op de goede plek kwam .
Ik zag het wel op de filmpjes van de site dat ze het hadden .
Op zich vond ik wel wat in de theorie zitten .Ik had namelijk eerst prp bloedplaatjes gedaan een keer of 3(a 250 euro ) per keer want dit werd niet vergoed door de verzekering .Maar dit hielp niet echt .Toen zou ik eerst een keer prolotherapie doen om het weefsel ruw en stuk te maken door de suiker . En een week later dat te herstellen met bloedplaatjes .Dit leek mij op zich wel een reële mogelijkheid dat het zou kunnen helpen .
De uitwerking van de week prolotherapie was dat ik echt enorme hoofdpijn kreeg en soms bijna flauw viel. .De daarna ingespoten prp plaatje hadden helaas ook niet echt het gehoopte resultaat.
Toch vind ik de theorie van de therapie wel interessant mits op de juiste plek en iets anders uitgevoerd .

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwt naar hoe het bij jouw gaat en wat jouw ervaringen hier mee zijn .
Maar wat ik eigenlijk niet wist is dat dit door de arts gedaan kan worden . (Dacht enkel bij privé kliniek )
En word dit dan vergoed ,of moet je dit zelf betalen ?
Prp plaatjes doen ze zeker niet ?

Ik hoop voor je dat het helpt voor je .🙏🏼
Vrg vincent

Re: Zware nekklachten schouder

#7
Hoi Vincent,

Voor mijn enkel ben ik onder behandeling bij een sportarts, die gaat het gewoon zelf doen, met een fysiotherapeut als "echo man" erbij.
Dit wordt uit de basisverzekering vergoed.
Alleen moet ik nog wel even wachten tot het gedaan kan worden, ik ben kortgeleden aan die enkel geopereerd en daar moet ik eerst van revalideren.
Maar ik zal even laten weten wanneer het zo ver is en hoe het bij mij dan gegaan is.
Of ze die andere behandeling die jij noemt ook doen, durf ik niet te zeggen.
En ik kan me voorstellen dat het in je nek ook allemaal wat preciezer moet dan in een pees in de enkel, misschien dat jij daarom alleen in een speciale kliniek terecht kon?

Groetjes Elise

Re: Zware nekklachten schouder

#8
Hey Vincent, ik ben van het vorige bericht onder 'gast' geplaatst.
Ik heb zelf geen ervaring met de prolotherapie maar zit er wel aan te denken als optie voor een aantal fysieke problemen. Jammer dat het bij jou niet heeft gewerkt zeg! Best een kostbare bedoeling.. Ik vraag me af of dr Mulder plaatst onder geleide van echo.. op filmpjes van infiltratie van SI gewricht en rug etc bijv zie ik hem niet met een echo erbij prikken..
Ik neem aan dat je al een traject bij de fysio gehad hebt maar.. schiet je iets op van het heel erg trainen van de stabiliserende spieren..? Klinkt allemaal als een erg vervelend probleem.. Zou toch misschien ergens een seconde opinieonderzoek vragen bij een sportarts oid.. succes

Re: Zware nekklachten schouder

#9
Elise schreef:
22 jun 2023, 19:10
Hoi Vincent,

Voor mijn enkel ben ik onder behandeling bij een sportarts, die gaat het gewoon zelf doen, met een fysiotherapeut als "echo man" erbij.
Dit wordt uit de basisverzekering vergoed.
Alleen moet ik nog wel even wachten tot het gedaan kan worden, ik ben kortgeleden aan die enkel geopereerd en daar moet ik eerst van revalideren.
Maar ik zal even laten weten wanneer het zo ver is en hoe het bij mij dan gegaan is.
Of ze die andere behandeling die jij noemt ook doen, durf ik niet te zeggen.
En ik kan me voorstellen dat het in je nek ook allemaal wat preciezer moet dan in een pees in de enkel, misschien dat jij daarom alleen in een speciale kliniek terecht kon?

Groetjes Elise
Hoi beste elise ,
oke een operatie gehad aan je enkel dus en gelukkig al achter de rug .Ik hoop ook met een verbetering .
Had je dan iets gescheurd bij het sporten ?.Neem dat aan omdat je sportarts zegt .
Wel mooi dat het verzekert word maar misschien is dat per verzekering verschillend want ik las op het internet weer juist van niet ,maar beter voor jouw dan toch !
Zou natuurlijk ook een oud bericht kunnen zijn .
Wel mooi dat ze het bij jouw met een echo doen dat klinkt op zich best precies .
Nee de kliniek waar ik toen heen was was niet echt speciaal ,Het is wat gast zei en iedereen kan er heen voor allerlei soorten blessures. Alleen moet he het daar wel zelf betalen .
Nou ik ben zeer benieuwt hoe het je gaat “ verlopen “ en of het helpt wat ik wel hoop voor je .
Zou mooi zijn om weer pijnvrij te kunnen sporten .

Vrg vincent

Re: Zware nekklachten schouder

#10
Gast schreef:
22 jun 2023, 22:28
Hey Vincent, ik ben van het vorige bericht onder 'gast' geplaatst.
Ik heb zelf geen ervaring met de prolotherapie maar zit er wel aan te denken als optie voor een aantal fysieke problemen. Jammer dat het bij jou niet heeft gewerkt zeg! Best een kostbare bedoeling.. Ik vraag me af of dr Mulder plaatst onder geleide van echo.. op filmpjes van infiltratie van SI gewricht en rug etc bijv zie ik hem niet met een echo erbij prikken..
Ik neem aan dat je al een traject bij de fysio gehad hebt maar.. schiet je iets op van het heel erg trainen van de stabiliserende spieren..? Klinkt allemaal als een erg vervelend probleem.. Zou toch misschien ergens een seconde opinieonderzoek vragen bij een sportarts oid.. succes
Hoi beste gast .
Ja gast klinkt inderdaad niet zo hartelijk 😀 .Misschien leuker naam maar je kunt natuurlijk ook gewoon gast zijn .
Dat klinkt tr best heftig dat je de prolo therapie voor een aantal klachten wilt gaan doen .
Als ik trouwens net lees bij Elise dan zegt zei dat het vergoed word in het basis pakket misschien kun jij dat dan ook beter doen dan bij de kliniek van dr Muller . Ja dat klinkt niet echt precies als het op de filmpjes zonder apparatuur van echo gedaan word .Ja in mijn geval had een mri ook geen specifieke plek aangetoond dus dan kun je dat misschien ook niet met een echo apparaat vinden .
Nee ik heb dit jaar bij een fysiotherapeut een tijdje oefeningen gedaan maar op zich hielp dat niet .
Wat ze eigenlijk doen is andere spieren sterker maken zodat je minder last krijgt van het pijnlijke punt.
Op de een of andere manier kreeg ik bij de oefeningen juist meer klachten hoewel houding op zich wel punt is om op te letten en spanningen te vermijden .Maar ja dat is eigenlijk juist beetje punt .Een leven zonder spanning 😒
In ieder geval wel bedankt voor het mee denken en laat even weten als je de therapie gaat doen hoe het is verlopen en wat er dan verbetert is hopelijk .
Vrg vincent