Re: Nekklachten en een constant tikgeluid.

Nodda schreef:
22 nov 2021, 01:19
Hey, ik heb hier nu ook 2 weken last van. Ik hoor constant gekraak (lijkt alsof ik het in het midden van me achterhoofd hoor/voel) zodra ik mijn hoofd links of rechts beweeg. Ik word er helemaal gek van!! Hoe is het nu met jullie? Is het al minder of weg?
Ik weet niet of we hetzelfde hebben. Bij mij is het gekraak niet bij het bewegen, maar juist bij het praten of druk zetten op m'n hoofd. Wel gaat het gepaard met een knak achter in m'n nek bij bepaalde bewegingen. En nu 8 maanden verder en het is niet minder geworden. Huisarts heeft het ook opgegeven. Hopelijk heb jij wat meer succes

Re: Nekklachten en een constant tikgeluid.

Hetzelfde heb ik gehad langer dan een jaar. Ik heb soms nog last maar dan is het een paar tikken. Ben heel bang dat het terugkomt. Ik heb een hard bitje in de nacht. Want ik klem mijn kaken en knars. Ik ben ook naar kaakfysio geweest en ontspanningstherapeut. Dat heeft wel geholpen. Ik had het links en soms rechts. Niet bij praten maar als ik een boer liet of me uitrek of gapen.
Ik heb wel het idee dat het een spier is en uit de nek of schouders komt. Je hoofd naar links langzaam bewegen en naar rechts. Ook je hoofd draaien en van voren naar achter helpt ook. Alles langzaam doen en een paar keer per dag.