Re: LUMBALE KANAALSTENOSE

#11
Hahaha, vergeet de vraag, vanuit kliniek werd er geen fysio aangeraden, met wat oefeningen naar huis. Deze trouw gedaan, eerste maanden ging het steeds wat beter, na maand of vier stagneerde dat.
Vanuit kliniek werd ik naar huisarts of rugcentrum verwezen, had nu namelijk klachten net boven t geopereerde deel(L2L3), mijn zij en m’n handen.
Was zelf al paar weken bij fysio langs gegaan omdat m’n rug zo vast bleef zitten, dit masseren of manipuleren werd afgeraden, vandaar het rugcentrum, oefentherapie.
Eerst bij huisarts, constateert oa nekhernia en zegt dat fysio wel nodig is, eerst moeten spieren los, dan oefentherapie.
Wat is het nu??
Daarbij ben ik inmiddels door m’n fysio-zorgverzekeraar heen en kan deze niet veel langer betalen.
Doe nog steeds oefeningen, maar merk er weinig van.
Onlangs uitgegleden en nu weer brandende rug, dus voorlopig weer alles op laag Pietje.
Maar goed, ik begrijp niet dat ik niet sws fysio kreeg na de operatie, is dat normaal?

Re: LUMBALE KANAALSTENOSE

#12
Hoi Missy,

Ik als fysiotherapeut vindt dit heel raar, elke kliniek heeft hier zijn/ haar eigen mening over.

Na een operatie heb je mijn inziens altijd herstel begeleiding nodig. Al is het maar voor advies en wat mag en niet mag. Daarna moet je lichaam weer versterken/ soepeler maken net wat nodig is. En dit is heel persoonlijk.

Door een operatie verlies je spierkracht, bewegingsgevoel hebt pijnklachten. Juist een fysiotherapeut kan je hiermee helpen.

En na een operatie krijg je vanuit de zorgverzekering een jaar lang vergoeding voor fysiotherapie (na de 20ste behandeling).

Dus jou verloop na behandeling vindt ik gewoon heel erg slecht, nazorg hoort ook bij een operatie. Hopelijk knap je nog snel op.

Succes