Drukpijn wervel/zwelling rugspier

#1
Hallo,

Ik heb een half jaar geleden (toevallig 2 dagen na een te zware krachttraining, maar weet niet of dat ermee te maken heeft) een zwelling ontdekt in mijn rugspier (?), locatie onderkant trapezius, net onder het schouderblad, rechts.  Het is als je goed kijkt te zien in de spiegel, ongeveer 5x2cm in doorsnee. Te groot voor een spierknoop?
Ik heb er geen last van. Het voelt niet keihard of juist heel zacht. Net of de spier daar verdikt is.
Ik ben 2 jaar geleden wel achterover uitgegleden en ben op m'n hoofd en rug gevallen (op een trap), maar weet niet of het ook op díe bewuste plek is waar de verdikking zit (en dat ik het pas een jaar later heb ontdekt ofzo). 

Ik heb wél sinds kort last van een drukpijn in een wervel tussen m'n schouderbladen en stijve spieren links en rechts van die wervel. Dat merk ik als ik met een bolle rug voorover buk met m'n armen voor me uit gestrekt.
Mogelijk door een verkeerde werkhouding. Ik ben vrij lang en sta veel en wat voorover gebukt.

Hoe dan ook, wat kan die verdikking zijn en kan het gerelateerd zijn aan die wervelklacht/stijve spieren?

Bedankt voor de reacties.

Martin

Re: Drukpijn wervel/zwelling rugspier

#2
Beste Martin,

Een verdikking in spieren kan inderdaad komen door een verkeerde houding, of problemen met de wervels. Als jou wervels niet zo goed bewegen gaan de spieren harder werken om toch beweging te willen krijgen van de wervel. Houding is hierbij een belangrijk punt. Als je zeker wilt weten wat de drukpijn en zwelling is, adviseer ik jou toch om even bij een fysiotherapeut of manueeltherapeut jou rug te laten onderzoeken. https://www.hierhebikpijn.nl/praktijken Een wervel doet in principe geen pijn wanneer je erop drukt.

Succes!