Hernia rug

#1
Beste lezers,

6 weken geleden wouden we de deur uit en plotseling had ik weer last van me rug. Net als in 2015 herkende ik de pijn en uitstraling in het been van de hernia die ik toen ook heb gehad . Bewegen was onmogelijk en heb een week plat gelegen. Weer naar de rugpoli in delden waar ik met spoed terecht kon voor een MRI scan.
Hieruit bleek zoals verwacht weer een hernia op hetzelfde niveau als 9 jaar geleden. Na de MRI direct een spuit gehad (pijnblokade) en weer naar huis met voorgeschreven medicijnen. amitriptyline 4 stuks per dag en celecoxib 200mg x2 perdag.
Nu 6 weken verder ben ik redelijk mobiel alleen zitten is echt onmogelijk. Ik kom de dagen door met staan en liggen maar langer als 2 uur zitten is echt niet te doen. Het beheerst mij heledag en ben erg radeloos wat te doen. Is het verstandig een 2e operatie te ondergaan of dit te accepteren in hoop dat die weg gaat. ? Mijn gevoel zegt dat dit echt niet vanzelf overgaat vooral omdat het de 2e keer is.
Iemand ervaring met een gelijke situatie of nog tips hoe sneller vooruitgang te boeken.
Ik ben 31 en heb Een dochter van 8 maanden waar ik graag mee wil spelen en wil optillen. Ook heb ik een zittend beroep . En ben erg sportief.
Groet Wesley

Re: Hernia rug

#2
Hoi Wesley,

Wat ontzettend vervelende situatie. Zo begrijpelijk dat je hier wat moedeloos van wordt. Wel of niet operen moet je echt met je arts bespreken. Ze zijn echt niet happig op om 2x zelfde plek te opereren. Als het terugkomt trekken ze vaak de conclusie opereren is ook niet zinvol. Dan liever geen risico lopen.

Het beleid is toch vaak zonder opereren, bij uitval van bewegingen is er pas echte indicactie voor opereren. En zelfs dan zijn de uitkomsten van operaties niet echt heel goed te noemen. (gelukkig soms ook echt wel, en is een operatie echt wel zinvol) Maar met deze gegevens zijn ze gewoon terughoudend.

Bespreek met de arts hoe je ervoor staat en wat de opties zijn. Misschien bied fysiotherapie je op dit moment wel wat verlichting.

Succes