Pijn rug tijdens sprinten

#1
Hallo allemaal,

De laatste paar maanden heb ik altijd ontzettende pijn in mijn onderrug tijdens het sprinten.

Bij gewoon hardlopen of de warming up heb ik hier geen last van.

Ik doe nu bijna 10 jaar atletiek en dit is de eerste keer dat ik hier last van heb.

Kan iemand mij verder helpen?

Re: Pijn rug tijdens sprinten

#2
Beste Laura,

Wat vervelend voor je. Hoe oud ben jij? Is er wat veranderd in jou sprint of intensiteit hiervan? Het standaard antwoord natuurlijk weer, het kunnen verschillende dingen zijn. Vraag eerst je trainer om je eventueel te filmen tijdens het sprinten om te zien wat jou rug doet op dat moment. En als je het helemaal goed wilt doen vraag dit ook tijdens een stukje hardlopen. Dan kun je zien of het aan je houding ligt tijdens de verschillende sportactiviteiten. Daarnaast is sprinten veel zwaarder voor je rug, dus als de houding etc goed is zal het hieraan kunnen liggen. Bespreek dit met je trainer en fysiotherapeut.

Succes!

Re: Pijn rug tijdens sprinten

#3
Bedankt voor uw reactie!

Ik ben 17 jaar oud. Er is voor mijn gevoel niks veranderd aan mijn sprint of manier van trainen.

Mijn bekken staan wel iets gekanteld waardoor ik mijn knieën niet optimaal kan optillen tijdens een sprint. Hiervoor heb ik vorig jaar een tijdje fysiotherapie gehad en het ging toen ook iets beter. Maar volgens mij is daar nu niks meer van over.