Re: Klapvoet als gevolg van L4/L5 - opties?

#12
Hallo Florine,
mijn naam is Marion Boonstra uit Amstelveen.
Ik ben nu 74, maar ik heb in 1977 een ongeluk gehad waarbij ik de ruggewervels L4 en 5 heb gebroken.
Het is geen pretje ,dat weet ik, om met een verlamde voet te leven. Mijn man man heeft mij altijd aangemoedigd om meteen aan sport te gaan doen voor zover mogelijk.
En ik ben blij dat ik dat heb gedaan!
Je moet zo veel mogelijk bewegen, dan blijft de verbinding tussen je zenuwen en je hersenen nog enigzins in contact.
Voor mijn ongeluk deed ik niets aan sport, daarna ben ik gaan hardlopen.
Hoe? Nu mijn man tapete mijn voet in met sporttape, zodat ik niet kon vallen.
Zo heb ik zelfs 4 halve marathons gelopen.
Het is ook mentaal heel goed voor je.
En niks geen gedoe met rare plastic hulpstukken,
Des te meer verzwak je de spieren.
Ben ook gaa fitnessen, dat doe ik nog syeeds, 4 x per week.
Toen ik ouder werd, ging ik wel slechter lopen.
Toen ben geopereerd aan mijn voet door dr. Damen in het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg.
Hij heeft een pees met een spier omgeruild, en daar een heffer van gemaakt, een wonder!
Het gaat nooit helemaal weg, maar het is veel beter!
En wandelen, naar musea en op vakantie, het kan allemaal!
Als je contact wil met mij, mijn nummer is,
06 83993066.
Hartelijke groeten,
Marion Boonstra

Re: Klapvoet als gevolg van L4/L5 - opties?

#14
Hoi Marion,

Dank voor het delen van je ervaring! Vooral heel indrukwekkend om te lezen dat je maar liefst 4 halve marathons hebt volbracht. Dat is echt doorzetten want met een klapvoet lijkt het sowieso al alsof je de hele dag aan het joggen bent. En fijn ook dat de operatie je mobiliteit weer heeft verbeterd.

Ik neem binnenkort zeker even contact met je op!

Hartelijke groet,

Florine

Re: Klapvoet als gevolg van L4/L5 - opties?

#15
Gast schreef:
03 apr 2024, 23:36
ik lees mee. Heb ook een klapvoet die niet over is gegaan na ruim een jaar. Ik ben me aan het verdiepen in een peestransposieve operatie. heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben 3 weken geleden geopereerd moet nu nog 1 week gewoon gips want mag het niet belasten en dan nog 2 weken loopgips en dan intensieve fysiotherapie. Kan mijn tenen weer bewegen deze kon ik eerst niet heffen. Weet wel ben er nog lang niet maar heb hoop dat het een hele stuk verbeterd en dat ik weer.wat mobieler ben . Heb destijds mijn beenbrace de toe off afgedaan omdat hier van je spieren heel lui worden en je enkel en been stijver.