Rugklachten

#1
sinds 2 weken heb ik last van rugklachten. Kan niet iets specifieks aanwijzen waar het door komt. Ik had een dag gepoetst in huis en toen voelde ik het. Dat voel ik wel eens vaker, maar normaal gesproken gaat het dan weer weg. Nu helaas niet. De rugpijn verplaatst zich soms van beneden naar boven en andersom. Het is geen helse pijn, ik kan nog gewoon de dingen doen die ik altijd doe, alleen is het wel continue gevoelig. Ik kan het omschrijven als een zeurderig gevoel wat ik bijvoorbeeld ook heb als ik ongesteld ben of een avond op een feestje heb moeten staan. Daarnaast kraakt mijn bovenrug regelmatig wanneer in van positie verander. Bijvoorbeeld ook wanneer ik mij omdraai in bed. Ik probeer thuis steeds oefeningen voor mijn rug te doen, maar merk nog niet heel veel verbetering. Ik heb ook nog niet eerder zo'n lange tijd last van mijn rug gehad, dus weet ook niet zo goed wat ik het beste kan doen of wat verstandig is? Moet ik het nog even aankijken en gaat het meestal vanzelf over? Of is het verstandig om hier mee naar een fysio te gaan?