Hernia onderrug

#1
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Afgelopen donderdag werd ik wakker met een vreselijke pijn onderin de rug. Dit straalde uit naar mn been. Nou heb ik als fibromyalgie patiënt wel vaker pijn maar dit was nieuw. Eigenwijze ik dan ook pas zondag naar de huisarts gegaan. En die zei, dat is een Hernia. Met morfine naar huis gestuurd en t advies een goede balans te zoeken in beweging en rust. Ook legde ze uit dat het pijnlijke dove gevoel in mijn been erbij hoorde. Maar nu viel mij vanavond voor de 2e keer op dat het been wat dikker is. Mijn sok laat een diepe indruk achter, gisteren ook al. Mijn voet wordt ook koud en gisteren onder de douche werd mijn middelste teen wat blauw. Hoort dat er ook allemaal bij??
Benieuwd naar de antwoorden.
Gr Joyce

Re: Hernia onderrug

#2
Hoi,

Vocht in je been hoort niet bij een hernia.
Ik zou je aan willen raden om weer contact op te nemen met je huisarts of de huisartsenpost en dit aan te kaarten.
Dan kunnen ze daar besluiten of het goed is dat je weer gezien wordt.
Het klinkt meer als een doorbloedings/vaatprobleem als je teen verkleurt en je voet koud is.

Re: Hernia onderrug

#4
Beste, zou er wel goed naar laten kijken of evt om een MRI vragen? Dit lijken me best serieuze klachten. Plus als het niet uit te houden is valt er hopelijk wel wat aan te doen, als in een wortelblokkade of een andere therapie. Als je zelf online gaat kijken vind je vaak ook een hoop alternatieven. Bij een ziekenhuis moet je soms maanden wachten terwijl er prima alternatieve klinieken te vinden zijn voor rugklachten/ met neurologen en scans. Succes

Hernia onderrug L5 S1

#5
Hallo,

Net geopereerd aan een zeer forse hernia die een zenuw beknelde. Heel mijn linkerbil tm tenen was dof en verdoofd. Linker voet had krachtverlies.
Hier 3 weken mee rondgelopen en toen geopereerd.

Na de operatie is het doffe gevoel flink verminderd maar nog altijd wel aanwezig, voet heeft nog steeds krachtverlies en kan niet op mijn tenen staan. Kuitdpier wordt niet volledig aangestuurd. Krachtverlies ongeveer 50% tov de rechter voet.

Hoe lang duurt het voordat de zenuw zich herstelt heeft en het doffe gevoel verdwenen is? Iemand hier ervaring mee?
Loop inmiddels bij de fysio en doe dagelijks oefeningen om de kuitspier te trainen.

Alvast bedankt!