Rug

#1
Hallo ik ben 6 weken geleden aan gereden door een wielrenner was een wedstrijd en hij kwam met 50 km de berg af .
Nu verloor hij de macht over het stuur en reed vol in me .
Ik draaide met me rug naar links maar klap was zo hard dat ik volop met me rug op het asfalt terecht kwam.
Onderzocht mocht naar huis eerste 2 weken enorme pijn zware pijnstillers gehad .
Ging wel beter maar heb nog veel pijn .
Gebruik geen medicijnen meer.
Nu sinds vorige week naar de fysiotherapeut geweest heeft me 6 behandelingen voorgeschreven .
En 20 min per dag lopen .
Dat gaat wel maar daarna moet ik echt gaan liggen .
Me bekken zaten ook niet op zijn plek .
Nu dus 2keer massage gehad om de spieren weer wat soepeler te maken.
Verder zit ik in een zware burn out en lig veel op bed daardoor .
Ik doe wel oefeningen in bed .
Maar hoelang kan je de pijn houden in je rug .
Want 6 weken vind ik al erg lang
Gr therese

Re: Rug

#2
Hoi Therese,

Wat ontzettend vervelend van je pijn. Helaas kan rugklachten echt lang duren. Bewegen is hierin vaak het belangrijkste, wandelen/ zwemmen. En rustige bewegen om de doorbloeding te stimuleren.

Massage werkt vaak wel, maar tijdelijk. Als de massage pijnverlichting geeft is het dan een mooi moment om daarna rustig te bewegen. Rust roest, en dat is echt zo voor het lichaam. (als er niets kapot is) En zoals het met veel dingen werkt die roestig zijn, bewegen wordt daarna alleen maar moeizamer.

Hopelijk gaat het snel beter met je.

Re: Rug

#3
De pijn is wel wat minder geworden maar zijn nu een paar maanden verder en nog steeds last van me rug .
Kan wel redelijk weer mijn dingen doen maar de zeurende pijn blijft met door trekkend naar me buik darmen .
Huisarts zegt dat het komt omdat ik nogal veel stress ervaar het langer kan duren .

Re: Rug

#4
De pijn is wel wat minder geworden maar zijn nu een paar maanden verder en nog steeds last van me rug .
Kan wel redelijk weer mijn dingen doen maar de zeurende pijn blijft met door trekkend naar me buik darmen .
Huisarts zegt dat het komt omdat ik nogal veel stress ervaar het langer kan duren .

Re: Rug

#5
Hoi Theresse,

Fijn dat het al beter gaat, alleen vervelend dat je er nog niet bent. En dat het richting je buik en darmen problemen geeft. Heb je wel eens osteopathie overwogen? Osteopateten zijn fysiotherapeuten die hebben doorgeleerd tussen de relatie van lichaam en organen. En dit op die manier ook behandelen. Het kan goed zijn dat je darmen of het bindweefsel rondom de organen ook een klap hebben gehad. Een osteopaat kan dit onderzoeken en behandelen.

Stress werkt er zeker niet aan mee. Bij klachten die dusdanig langduren is er altijd een stresscomponent aanwezig. En is het pijnsysteem anders ingeregeld. Als deze stress en dus spanning in je buik gaat zitten (wat veel voorkomend is) kan je zeker hulp gebruiken om dit op te lossen. De stress los te laten is makkelijker gezegd dan gedaan. En een dosis spanning die er al langere tijd zit heeft soms hulp nodig. Wat die hulp is, is soms zoeken.

Als medisch alles is uitgesloten, geloof ik erin dat het lichaam het zelf kan oplossen. Het zelf herstellend vermogen van ons lichaam is enorm groot. Of dit door de juiste oefeningen moet, massage, osteopathie, juiste voeding, ademhaling of combinatie van dit alles, dat is even uitzoeken.

Doordat je door je burn out veel op bed ligt, kun je misschien starten met je ademhaling. Dit kun je mooi zelf doen (eventueel met hulpt en advies) geeft vaak ook weer gevoel van controle. Dat je niet afhankelijk wordt van massage/ fysiotherapie/ osteopathie/ medicijnen of wat dan ook.

Succes met het herstel

Re: Rug

#6
Dank u voor u antwoord .
En ik ben inderdaad door de wielrenner aangereden en stuur recht in me buik gebied gekomen daarna ben ik door de lucht gevolgen en op me rug en zijkant bekken neer geklapt .
Had ook een gebroken neus en zwaar hersenschudding.
Nu heb ik altijd al last van me darmen gehad pds .
En ik kan niet recht lopen daarbij heb ik vorig jaar december mijn enkel gebroken geopereerd en plaatje er in gezet .
Nu omdat ik dunne enkels heb moet het plaatje er weer uit .
Hierdoor kan ik ook niet goed meer lopen .