Geknelde zenuw?

#1
Beste,

Toen ik 17 jaar oud was, werden 2 hernia's ter hoogte van L4 en L5 vastgesteld.
Een tijdje later had ik ook last van een dropvoet. Echter werd de oorzaak hier niet van gevonden.
Sinds kort ervaar ik een soort elektrische schokjes in mijn rug. Een soort zenuwprikkels?
Het voelt zeker niet aangenaam. Wanneer ik het internet raadpleeg kom ik eigenlijk telkens uit bij een geknelde zenuw.

Mijn vraag is nu of er mensen zijn die dit ooit ervaren hebben? En wat bij hun de uitkomst was?
Mede doordat ik zo jong ben ken ik niemand in mijn omgeving die al te maken heeft met een hernia.

Re: Geknelde zenuw?

#2
Hoi,

Dit is iets waarmee je naar je huisarts moet gaan,zeker met je voorgeschiedenis met meerdere hernia's!
De huisarts kan je naar een neuroloog doorverwijzen voor verder onderzoek naar de oorzaak van de klachten.

Je kunt van een hernia heel veel verschillende klachten hebben ( of helemaal geen is ook mogelijk), maar zonder scan kun je niet goed zeggen wat waardoor veroorzaakt wordt. Laat daar dus naar kijken, dan voorkom je dat je straks meer en misschien blijvende klachten hebt.

Bij mij begon het met af en toe tintelingen en het eindigde met blijvende zenuwschade en gedeeltelijke uitval in mijn voet. Ik had ook 2 hernia's en daar is te laat bij ingegrepen. Door de dropvoet van toen is nu mijn enkel blijvend beschadigd. Zorg dat je op tijd naar je rug laat kijken en voorkom dat je blijvende problemen gaat krijgen!