Gebroken heiligbeen

#1
Ik heb mijn heiligbeen op twee plaatsen verticaal gebroken.
Daar zijn ze na twee weken achtergekomen via een ct scan. Hebt u hier ervaring mee? Hoelang blijf je pijn houden?
Het moet zo genezen. Ik loop wel rond en verder doe ik niets.
Ik wissel liggen af met zitten.

Re: Gebroken heiligbeen

#2
Hoi Lena,

Wat ontzettend vervelend en pijnlijk. Dit kan zeker 6-8 weken duren voordat de pijn weg is. Je doet het goed inderdaad om zitten en liggen af te wisselen.

Na deze periode zal ik wel een check-up bij een manueeltherapeut plannen. Door de breuk kan je in de gehele rug gaan compenseren. Helaas zien we geregeld rugproblemen waarbij in een (ver)verleden het heiligbeen ooit gebroken is geweest. En dan duurt het veel langer om de klachten te verhelpen.

Succes, hopelijk zakt de pijn snel

Re: Gebroken heiligbeen

#3
Ik heb 2,5 maand geleden bij een val van mijn paard, mijn heiligbeen gebroken ( mooie breuk) en 7 ribben gebroken.
Ik heb nog zoveel pijn aan mijn heiligbeen, dat langer staan, zitten, lopen erg pijnlijk is. Ik ga van ellende vroeg naar bed om te kunnen liggen.

Hoe lang gaat deze pijn nog duren?

Re: Gebroken heiligbeen

#4
Hoi Donna,

Wat ontzettend vervelend, het beste advies wat ik kan geven. Ga naar een bekkenfysiotherapeut die veel ervaring heeft met stuitproblemen. Dit kan echt problemen geven, en klachten kunnen nooit overgaan als dit niet goed wordt behandeld.

Liever 1x teveel dan niet en over jaren nog steeds problemen hiermee

Succes