Rugpijn na breuk voor in 11e zwevende rib

#1
Een aantal jaren geleden mijn zwevende rib gebroken en nu al jaren geregeld last van de rug aan die kant langs wervelkolom. Pijn kan weken afwezig zijn en dan weer weken aanwezig. Meestal ontstaan na activiteiten als vegen, stofzuigen, aan aanrecht werken ed. Pijnreageert goed op diclofenac. Behandeling door rugcentrum, fysiotherapie, osteopaat en dagelijkse oefeningen hebben geen afdoend resultaat tot nu toe. Bij periode met pijn doe ik korte klusjes en ga tussendoor plat liggen b.v. Koken, eten, plat en dan pas afwassen of de ene dag boven stofzuigen (5 minuutjes) en de volgende dag pas beneden om te voorkomen dat ik pijn krijg. Zelf denk ik dat er iets niet oke is met het gewrichtje rib/ rug. Wat kan ik nog doen? wat is er aan te doen?

Re: Rugpijn na breuk voor in 11e zwevende rib

#2
Hoi Anne,

Wat ontzettend vervelend. Als het probleem aan het gewrichtje ligt, kan een fysiotherapeut, maar liefst nog een manueeltherapeut jou helpen. Daarnaast kunnen oefeningen helpen om het te versterken. En vooral ook trainen in de houding waarin je klachten krijgt, licht voorovergebogen dus. Dit is een grote belasting op je rug, en voor jou op die plek nu te groot. Maar probeer dan in deze houding die spieren wel te trainen.

Succes!