pijn in de rug bij strekken

#1
Vorige week schoot het bij het gaan zitten ineens in mijn rug. Rechts vlak naast mijn wervelkolom net onder mijn schouderblad. Het doet vooral pijn bij het staan, rechtop staan is pijnlijk, dan verkrampen de spieren aan de zijkant van mijn rug ook helemaal. Lopen gaat dus alleen voorover gebogen. 's Ochtends is het wel iets beter, maar in de loop van de dag verslechtert het weer. Aangezien het nu al bijna een week aanhoudt en niet echt veel beter wordt, wat zou dit kunnen zijn? En is het verstandig een huisarts of fysio te bezoeken, of moet het vanzelf overgaan?

Vriendelijke groet,
Marianne

Re: pijn in de rug bij strekken

#2
Hoi Marianne,

Acute rugklachten (zoals ze dit noemen) hersteld vaak vanzelf binnen 2-6 weken. Een fysiotherapeut kan soms verlichting geven om de spierspanning wat weg te halen. En je goede oefeningen te geven voor jou klachten. Want bewegen is uiteindelijk de oplossing om zo snel mogelijk van deze problemen af te komen. Als dit door pijn niet kan, kan dus fysiotherapie helpen. Of medicijnen, maar ik ben zelf voorstander van zo min mogelijk medicijnen. Maar dit kan wel helpen, als je hierdoor meer gaan bewegen is het in deze situatie soms wel handig.

Succes!
cron