Pijn in boven rug

#1
Hoi ik ben momenteel 18 jaar oud, en ik heb al ruim 4 jaar last van mijn bovenrug. Plek waar ik precies pijn heb zit tussen mijn schouderbladen aan de rechterkant, de pijnlijke plek is altijd aanwezig een keer iets erger dan de andere keer. Met draaien naar links en rechts, vooruit buigen doet het erg veel pijn. Zelfs als ik rust doet het zeer.
In het eerste geval is het een 8/8,5 en in het minste geval is het een 4,5/5.

Ik ben in de 4 jaar al naar een aantal fysiotherapiepraktijk geweest. Het helpt elke keer voor een bepaalde tijd. Ik doe netjes mijn oefeningen en soms naast dat nog wat andere oefeningen.

Nu ben ik weer bij een fysiotherapie maar dat vind ik ook niet zo helpen. Ik heb hier en daar wat onderzoek gedaan en gepraat met mensen. Die zeiden dat misschien osteopathie zal helpen of een scan te laten mijn in het ziekenhuis.

Na 4 jaar ben ik er echt klaar mee en ik ben pas 18... ik hoop dat jullie misschien nog wat tips ervaring hebben

Re: Pijn in boven rug

#2
Beste xnainie,

Wat vervelend van je klachten. Weet je waardoor de klachten komen? Hele grote kans komt door onze maatschappij, dat we steeds meer voorover gebogen zitten. (laptop, tablet, telefoon, computer, etc) Dit geeft precies jou omschreven klachten namelijk. De spieren in de bovenrug zijn niet gemaakt om continu voorover gebogen te zitten.
Als jij je hierin herkent is er maar één oplossing die uit twee delen bestaat. Op je houding letten en veel gaan sporten waarbij je bovenrug opstrekt. Dit kan zijn fitness, maar ook zwemmen, tennis, klimmen, survivalrun, badminton, handbal, hardlopen, yoga, pilates. Dus genoeg opties. Dit werkt veel beter dan specifieke oefeningen doen. Omdat je dit nooit genoeg doet.

Succes, hopelijk helpt het je