Pijn in rug en uitstraling buik?

#1
Hi!

Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar. 4 weken terug heb ik een een lange autorit gemaakt (1000km) wel gestopt tussendoor. Die avond rugpijn gekregen, maar minimaal aanwezig. Die vakantie heel veel gereden en rugpijn was steeds meer aanwezig. Nu een week thuis en nog steeds rugpijn. Dit zakt af als ik ga liggen, ook bij lopen is het minder aanwezig. Tevens straalt het vanaf het begin (denk ik) uit naar mijn buik. Ik heb aan de zijkant van mijn heupen(binnenkant) stekende en zeurende pijn. Kan dit vanuit de rug? En is deze rugpijn normaal? Ik zit tegen pijnstilling aan, dan neemt de rugpijn met paracetamol wel af. Denken jullie dat dit een spierkwestie is? Iets anders?

Hoor het graag!

Re: Pijn in rug en uitstraling buik?

#2
Hoi Sherrie,

Oei wat vervelend van je rug en vooral tijdens je vakantie. Helaas is dit een veel voorkomend probleem bij lang autorijden. Autorijden en zitten is gewoon slecht voor je rug. Ook de uitstraling kan hiermee te maken hebben. Probeer in beweging te blijven, oefeningen te doen voor je lage rug. En eventueel pijnstillers is geen probleem. Hopelijk ben je er met paar weken helemaal van af.

Succes!