Stomp gevoel rug

#1
Ik heb sinds enkele maanden een stomp gevoel halverwege mijn rug. Het was een plekje maar is nu inmiddels een plek. Ook heb ik sinds een paar weken tintelingen in mijn onderbenen en voeten. Deze tintelingen kan ik manipuleren door bepaalde bewegingen wel of niet te doen. Volgens mijn huisarts gaan ademhalingsoefeningen dit probleem oplossen, mijn gevoel zegt me dat er iets anders aan de hand is. Heb manuele therapie gehad maar dat heeft geen oplossing gebracht. Wie moet ik nu volgen? Mijn huisarts of mijn gevoel?

Re: Stomp gevoel rug

#2
Beste Sientje,

Vervelend om te horen van je klachten. Mag ik vragen hoeveel behandelingen je gehad hebt of waar de ademhalingsoefeningen voor bedoeld zijn. De specifieke locatie in je onderrug, gepaard met tintelingen in je onderbenen en voeten kunnen mogelijk duiden op beknelling van een zenuw, zeker ook omdat je zelf zegt dat de klachten te manipuleren zijn met bepaalde bewegingen. Maar dat is op een afstand moeilijk te bepalen. Mijn advies is om de fysiocheck op de website te doen, aangezien deze je wellicht iets meer informatie over de klachten kan geven en om vervolgens nogmaals een fysiotherapeut of manueel therapeut te raadplegen. De fysiocheck kun je hier vinden: https://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start
Succes en als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen.

Mvg