Rug

#1
Hallo: sinds dinsdag heb ik last van mijn onderrug gister ben ik hiervoor bij de fysio geweest. Na 1 korte intake is ze gelijk met de behandeling gestart ze vroeg of mijn schoenen mijn t-shirt en mijn broek uit wilde doen. Ik zei dat ik mijn broek niet uit wilde doen omdat ik me dan te bloot voelde. Ze ging er mee akkoord maar ze zei er wel bij dat later mijn broek toch 1 keer uit moet ook omdat ik aangaf dat ik soms uitstraling naar mijn linkerbovenbeen heb. Nu is mijn vraag ook al vind zij het nodig. Mag ik blijven weigeren om mijn broek uit te doen

Re: Rug

#2
Anoniem2018 schreef:
26 mei 2018, 11:08
Hallo: sinds dinsdag heb ik last van mijn onderrug gister ben ik hiervoor bij de fysio geweest. Na 1 korte intake is ze gelijk met de behandeling gestart ze vroeg of mijn schoenen mijn t-shirt en mijn broek uit wilde doen. Ik zei dat ik mijn broek niet uit wilde doen omdat ik me dan te bloot voelde. Ze ging er mee akkoord maar ze zei er wel bij dat later mijn broek toch 1 keer uit moet ook omdat ik aangaf dat ik soms uitstraling naar mijn linkerbovenbeen heb. Nu is mijn vraag. Mag ik blijven weigeren om mijn broek uit te doen ook al vind zij dit nodig

Re: Rug

#3
Beste,

Natuurlijk mag u blijven weigeren. Het is uw lichaam. Alleen het lichamelijk onderzoek wat wij fysiotherapeuten uitvoeren kan daardoor belemmerd worden. Hierdoor kan behandeling minder effectief zijn. De onderrug loopt tot aan de bil rand, en het bekken wordt ook altijd onderzocht bij onderrugklachten. Het been wordt bij uitstraling ook altijd bekeken.
Vraag of u eventueel na dat gedeelte van het onderzoek de broek weer mag aan doen. En draag in ieder geval een broek die ruim zit, zodat bewegingen niet geremd worden door de broek. Of als een korte broek wel een optie voor u is, is dat al beter.

Hopelijk komen jullie er samen goed uit, zodat de behandeling zo effectief mogelijk is.