Pijn aan wervelkolom links

#1
Beste, ik heb o.a pijn aan de linker kant van mijn wervelkolom , wat ik voel (is als er langs me wervelkolom gemasseerd wordt ) is dat de botjes/gewrichten extreem pijnlijk aan de linker kant vanaf nek tot middenrug zijn . (Aan de rechter kant totaal niet. ) Rond de schouder(blad) doet het enorm pijn beweging links is ook compleet veranderd en de spierspanning is zeer hoog ook enorm veel triggerpoints. Dat resulteert ook in strake hals links , pijn sleutelbeen links, bovenborst links en de pijn straalt uit naar me pols .

Wat kan de pijn aan linkerkant wervelkolom zijn? ( als ik lig neemt de pijn af)
Echt op elke schakel aan de linker kant van mijn wervelkolom doet het pijn vanaf nek tm midden rug.

bvd!!!!

Re: Pijn aan wervelkolom links

#2
Beste Man,

Heel vaak wordt de pijn aan één zijde van de wervelkolom gevoeld. Hoe dit kan is erg afhankelijke van de activiteiten tijdens het dagelijks leven. Elke wervel heeft aan zowel de linker als de rechterzijde een gewricht zitten. Kijk hier maar eens https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... etsyndroom. Dit is voor de nek, maar het geldt voor elke wervel.

Daarnaast zitten tussen deze gewrichten aan de zijkanten van de wervels hele kleine spieren
Afbeelding
.

Wat wil zeggen dat wanneer door activiteiten in het dagelijks leven één zijde anders wordt belast, of door houdingsproblemen de pijn aan één zijde kan voortdoen.

Het menselijk lichaam is als het ware opgebouwd uit verschillende spierlagen. De afbeelding hierboven is de diepste laag, maar wel een erg belangrijke voor de coordinatie en stabiliteit van de wervelkolom. Als deze spieren in de onderste laag te hard moeten werken (door verkeerde houding of door activiteiten gedurende dag) gaan de spieren die er boven liggen het overnemen. Deze zijn daar alleen niet voor ontworpen en gaan na een tijdje ook verkrampen en krijgen ze triggerpoints.
Afbeelding


De rechterzijde in de afbeelding is de tussenlaag en de linkerzijde is de bovenste laag als het waren. Hierdoor wordt het denk ik duidelijker waarom je aan één zijde pijn kan hebben vanaf de nek tot de middenrug.

Succes!