pijnlijke voeten 's nachts

#1
Mijn voeten doen pijn vooral 's nachts zodat ik uit bed moet. Overdag als ik loop valt het wel mee, alleen als ik mijn voeten op een bankje leg dan begint het weer. Lange tijd was het alleen een branderig gevoel en hielp een koud voetenbadje. Later hielpen elastische kousjes, die ik aan deed als ik ging slapen. Nu is het veel pijnlijker geworden. Mijn voeten steken, prikken, tintelen, voelen branderig aan en ook voelt het alsof er een zooltje onder mijn voet geplakt zit. Bij het opstaan heb ik "onwillekeurige spierbewegingen" in mijn kuiten, 'n soort golfjes onder de huid.
Wat kan dit zijn?

Re: pijnlijke voeten 's nachts

#2
Beste Will,

Wat vervelend, en zeker als het erger wordt. Met deze klachten adviseer ik toch even langs de huisarts te gaan. Dit soort klachten kunnen van alles zijn, maar is niet vaak te verhelpen door fysiotherapie. De klachten zijn voornamelijk gevoelsklachten (tintelen, branden, steken) en aan beide voeten en voornamelijk in rust. Dit zijn tekenen voor ons als fysiotherapeuten, dat eerst de huisarts deze klachten moet beoordelen.

Succes!