achillespees ruptuur

#1
Hallo ,zondag 1 week geleden mijn achillespees gescheurd , 2cm, de dag erna al geopereerd. we zijn nu 1 week verder en ik weinig last gehad. vandaag wel veel pijn in mijn dikke teen en hiel. hopelijk is dit niets ernstig ? gisteren ook gedouched en ik heb schrik dat er een paar druppels water in mijn gips terecht zijn gekomen. ik heb de gips erna lang droog geföhnd en erna bij de verwarming gaan zitten. ik hoop niet dat de druppels iets aan mijn wonde hebben gedaan ...
is de pijn in mijn dikke teen en hiel normaal ? vandaag ook iets meer met de krukken onderweg geweest dan andere dagen...
groetjes Sarah

Re: achillespees ruptuur

#2
Hoi,

Over je klachten zou ik contact opnemen met je arts, maar even een tip die ik heel duidelijk van de gipskamer kreeg na mijn enkel operatie: ga NIET met je gips in de zon of bij een warmtebron (verwarming) zitten en fohn het NIET mocht het toch nat worden.
Door je gips te verwarmen stimuleer je bacteriegroei, wat je bij je operatie wond absoluut niet wilt.
Twijfel je of het erg is dat het nat is geworden, bel dan de gipskamer, dan kunnen zij bepalen of je een nieuw gips moet krijgen of dat het niet erg is. En een paar druppels is niet erg.
Als je trouwens een goeie douche hoes gebruikt, is inlekken vrijwel niet mogelijk.

Groetjes Elise