Doof gevoel dikke teen

#1
Omdat ik wegens verhuizen en wisseling van ha-dossier nog niet terecht kan, kijk ik alvast of iemand dit herkend;

Sind een maand of 3 is mijn linker dikke teen aan de rechter helft verdoofd.
Dit is wat kleiner begonnen, en nu dus helft van de teen.
Als ik erover ga met een nagel, voelt het heel raar.
Dit is sins een week of 3 ook aan mijn rechter dikke teen, maar dan maar een klein stukje.

Ik draag strakke, maar ook wijde schoenen.
Daarnaast was het tot vorige maand nog gewoon warm en heb ik ook veel open schoenen gedragen. Dus het lijkt mij niet door een knellende zenuw te komen..
Toch ben ik benieuwd wat het wel kan zijn, en of het gevoel ook weer terug komt.

Re: Doof gevoel dikke teen

#2
Hoi Chrisje,

Een doof gevoel komt altijd vanuit een beknelde zenuw. De vraag is alleen waar dit de beknelling of druk op deze zenuw. Vaak wordt in zo'n situatie aan schoeisel gedacht. Maar meestal zit het in de voet zelf. En op dit specifieke plek kan het vanaf je knie tot je grote teen de beknelling zitten. Dit stukje wordt namelijk gevoed door de zenuw die vanaf je knie komt (en vanaf je rug uiteindelijk, maar je rug is minder voor de hand liggend bij zo'n klein gebied)

Zeker als de gevoelloosheid toeneemt moet je dit goed in de gaten houden.
- beknelling in de voet
- onderbeen
- achter bij de knieholte (veel met de benen over elkaar zitten)

Is er iets veranderd in je activiteiten laatste maanden, en/ of heb je een ongevalletje gehad (Verzwikte enkel, knie verdraaing of iets met je onderbeen bijv?)