Tintelingen voetzolen met lopen zonder schoenen

#1
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik last van tintelingen/raar gevoel(dovig) soms pijnscheuten in mijn beide voeten met lopen op blote voeten. Alsof er heel veel zand korrels onder mijn voeten zitten. Als ik schoenen aan heb voel ik dit niet en met alleen sokken aan is het gevoel iets minder sterk aanwezig. Als ik op bed lig of mijn benen neer leg(mijn benen/voeten rust geef) heb ik geen last klachten van pijnlijke tintelingen. Echt alleen met lopen of staan.
Wat kan dit zijn? Heeft iemand dit ook? En wat kan ik hier het beste mee doen?

Re: Tintelingen voetzolen met lopen zonder schoenen

#3
Hallo Silke,
Ik las je berichtje en ik weet niet of jij
Hetzelfde hebt als ik, maar bij mij begon het “verdoofde gevoel “ in mijn tenen tijdens een yoga les. Ik weet nog dat ik het een rare gewaarwording vond. En ook apart, omdat het niet meteen weg ging. Later was dit met vlagen en weer later kon ik met voetreflex weer een gewoon gevoel krijgen.
Nu na ongeveer vijf jaar ( en een eerdere diagnose van doorgezakte voorvoeten) weet ik dat het het fat pad is
Is. Ik had er nog nooit van gehoord, maar door het verhaal van Robert in dit Forum heb ik wel meer antwoord gekregen.
Ik ben nu steeds aan het zwemmen om mijn voeten te blijven trainen, maar dat is zo,n beetje het enige wat ik erover kan zeggen. Ja en geschikte schoenen. Ik hoop niet dat jij hetzelfde hebt.
Groetjes Rebecca