Re: Blijvende pijn 4 maand na cheilectomie

Voor de kerst heb ik een Cheilectomi ondergaan en zit in de derde week na de operatie. De eerste twee weken heb ik mijn voet niet belast en vond dat logisch vanwege de operatie wond die nog Helen moest.
Nu ben ik bij de gipskamer geweest en er is een mal voor mijn grote teen en voorvoet gemaakt zodat ik in een boot schoen me heel goed kan voortbewegen zonder het aangedane gewricht zo min mogelijk over te belasten. Ook logisch want het bot heeft 6 tot 8 weken nodig om te herstellen en weer sterk te worden...
Wel mag ik oefeningen doen en douchen omdat ik de mal er zelf af en op kan doen.
Ik beweeg mijn voet in zittende positie en buig ook mijn grote teen om het weer soepel te maken. In de ochtend doe ik 'Nedrrland in beweging' met bescherming om mijn voet en dat gaat heel goed. In de nacht heb ik af en toe behoorlijke pijn scheuten waar ik ook wakker van wordt, dan neem ik paracetamol voor het slapen gaan en rond 4 uur in de nacht waardoor ik best aardig slapen kan.
Vanuit gaande dat die pijn scheuten minder worden na 6 of 8 weken zie ik het niet zo somber in. Voor mij werkt nu het onbelast bewegen het beste en later langzaam met meer belasting hoop ik er goed doorheen te komen. Wel wil ik, als de brace en schoen niet meer nodig zijn een soort elastieken brace aan schaffen die zorgt dat je minder pijn krijgt tijdens het wandelen, sporten of staan. Dat is te koop op het internet: 'OS1st TT3 Hallux Regidus brace'.
Ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen en van jullie klachten af kunnen komen.
Beterschap voor iedereen met problemen na deze ingreep!! Groet, She