binnenband letsel enkel

#1
Beste,

3 maanden geleden (23 april) heb ik een trauma opgelopen aan de binnenband van mijn rechter enkel. Tijdens een voetbalwedstrijd heb ik samen met een tegenstander tegelijk tegen de bal getrapt en is mijn voet naar buiten gedraaid. Het voelde meteen niet goed en ben direct na de wedstrijd foto's gaan laten maken in het ziekenhuis, maar er was niks gebroken. Ik moest gewoon langzaamaan weer steunen op enkel en zo snel mogelijk terug beginnen met erop te wandelen en te belasten. 3 weken later naar de huisarts geweest, want het deed nog steeds veel pijn. Hij zei nog even afwachten en vervolgens weer 3 weken later toch maar een scan laten nemen. Gescheurde binnenband van men enkel als conclusie. In de tussentijd ben ik niet naar de kine geweest, enkel 1x naar osteopaat maar dit heeft ook niet geholpen. De huisarts heeft me nu een afspraak laten maken bij een orthopedist, maar hier moet ik nog een maand op wachten (tot 19 augustus).

Momenteel kan ik enkel wandelen, niet rennen of springen of sporten, want ik krijg telkens opnieuw pijn aan de binnenkant van mijn enkel. Ik voetbal op redelijk niveau en ik vind het heel vervelend dat dit allemaal zo lang duurt. Zou ik mijn huisarts opnieuw moeten contacteren om een voorschrift voor de kinesist te vragen? Ik woon namelijk in België en hier moet je eerst een voorschrift hebben voor de kinesist of is het niet echt nuttig om naar de kinesist te gaan met dit letsel?

Met vriendelijke groeten,
Mvr. Hermans

Re: binnenband letsel enkel

#2
Beste Mevr Hermans,

Binnenband letsel van de enkel is heel vervelend. Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar het is aan te raden een kinesist een keer te laten kijken om u duidelijk te verschaffen en eventueel verder te kunnen begeleiden. Een orthopeed doet na deze lange tijd ook weinig vermoed ik, waardoor je vermoedelijk na die afspraak toch naar de kinesist moet. Maar een kinesist kan het herstel nu zeker bevorderen.

Succes!