Os trigonum botje

#1
Hoi. Ik heb een aantal jaren terug een enkel operatie gehad waarbij het os trigonum botje is verwijderd. De klachten zijn toen helemaal verdwenen. Nu heb ik dezelfde pijn aan de andere enkel tijdens het volleyballen. Elke sprong die ik maak geeft een scherpe pijn achter in de enkel. Ik weet dat ik ook aan deze kant dit os trigonum botje heb zitten. Nu is mijn vraag wat verstandig is om te doen. Ik heb al 6 weken volledige rust gehad maar daarmee is niks verandert. Is fysio behandeling een optie nog of is het toch verstandig om ook in deze enkel het botje operatief te laten verwijderen? In mijn andere enkel was al duidelijk schade aan het weefsel en pees te zien door de inklemming dus ik ben nu ook bang dat het misschien blijvende schade geeft als ik zo door ga. Wat zou jullie advies zijn? Ik wil graag nog blijven volleyen.

Re: Os trigonum botje

#2
Beste Mattie,

Wanneer een Os trigonum klachten geeft zijn er twee mogelijkheden. Stoppen met de activiteit die pijn doen, in jou geval volleyballen, of opereren. Fysiotherapie heeft hierin geen meerwaarde. De achillespees zal over het botje blijven schuren. Dus wanneer je wilt blijven volleyballen zal ik het botje laten verwijderen.

Succes ermee!