Gebroken enkel

#1
Goedemorgen, ik heb op 7 januari mij enkel gebroken door een val van mijn boot die in de winterstalling lag. Van 3 meter op beton en hierdoor mijn enkel gebroken. Volgens mij is mijn scheenbeen gebroken, vlak boven het draaipunt, en met een plaat van 15 cm en 8 schroeven weer goed gerepareerd. Duurde wel ruim 2 uur maar de chirurg is tevreden. Ik ben overigens 17 januari geopereerd, 4 weken gips en toen 3 tot 4 weken loopgips. Ik heb nu fysio en doe met name oefeningen om mijn enkel weer te kunnen buigen. Dat schiet niet erg op, enkel is nog steeds dik van het vocht en weefsel zit redelijk vast. Ik ben overigens zeer tevreden met mijn fysiotherapeut.

Ik vroeg mij af of de enkel masseren en eventueel met electra stimuleren toegevoegde waarde heeft om het weefsel soepeler te maken en daardoor de flexibiliteit sneller te vergroten.

Hoor graag.

Re: Gebroken enkel

#2
Hoi Enrico,

Wat vervelend allemaal. Na 6 weken (loop)gips zit je voet inderdaad goed vast. Dit kost tijd. Meestal hebben masseren en electrostimulans geen meerwaarde. Deze komen niet diep genoeg. De huid is flexibel genoeg, maar het bindweefsel is het probleem. Niet zozeer de huid of de spieren.

Succes met het revalideren!