sinus tarsi

#1
Sinds aug 2016 heb ik last van mijn enkel c.q voet. Rontgen, MRI, fysio, podoloog het hele traject zonder succes afgewerkt. Januari 2017 de eerste cortisonen injectie gehad, die wonderwel werkte. In eerste instantie verergering van de pijnklachten, maar naar anderhalve dag zo ineens nagenoeg pijnvrij. Ik wilde dolgraag nog een stap verder. In maart en mei tweede en derde injectie gehad die helaas niet veel soelaas boden. De klachten verergerden en bleven. Hierna ben ik eind 2017 geopereerd aan een piepklein osteo chondraal letsel aan de talus , zou dit de pijn veroorzaker dan zijn?? Tijdens de zes weken rolstoeltijd voelde ik echter mijn sinus tarsi plek al weer opspelen. En helaas heb ik nog steeds een pijnlijke voet. Ik voel pijn als ik licht druk op het vetkussentje, is voel een soort stroompje rondom de sinus taris als ik mijn tenen optrek. Soms gaat de pijn over als ik schoenen met een klein hakje ga dragen. Als de plek echt geïrriteerd is, doordat ik me verstap of verdraai, wordt de voet stijf, kan ik mijn voet niet gewoon op de matras leggen, maar moet een uur lang een kussen onder de voet placeren en voel je overdag elke stap.
Ik wacht nu op een nieuwe injectie onder echo-geleiding zodat de juiste plek gevonden wordt. Wie heeft hier ervaring mee: met soortgelijke pijnklachten als hierboven omschreven.
Wilma

Re: sinus tarsi

#2
Beste Wilma,

wat vervelend om te horen. Zeker dat je al zo een geruime tijd deze klachten hebt. Zoals je ongetwijfeld al gelezen hebt is het sinus tarsi syndroom,
https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... i-syndroom, een vervelend en ingewikkeld klachtenbeeld. Afhankelijk van de oorzaak is het belangrijk om met de behandeling op meerdere vlakken in te spelen. Als ik je verhaal goed begrijp is er al van alles geprobeerd om de klachten te verminderen, zelfs een operatieve ingreep.
Ik heb hier in de praktijk nog geen mensen over gehoord, dus wellicht spreek ik voor mijn beurt, maar het lijkt mijn inziens de beste optie om onder echo-begeleiding de nieuwe injectie te laten zetten. Te meer omdat het zo een complexe en specifieke klacht is en ze door middel van de echo de precieze locatie kunnen benaderen.
Ik wens je in ieder geval alle succes tijdens de injectie en het komende revalidatietraject.

Met vriendelijke groet