Enkelherstel

#1
Ik heb 2,5 maand terug een enkeloperatie gehad. Mijn enkel was op 3 plekken gebroken en er zaten in die 3 plekken totaal 7 breuken. Nu zijn er schroeven en een plaat en een draadje ingezet. Omdat ik in het buitenland woon hebben ze hier geen fysiotherapie en moet ik alles zelf.thuis doen. Ik.ben al.langzaam begonnen met lopen op een speciale.schoen maar zou graag willen weten welke oefeningen ik zou kunnen doen om mijn enkel uiteindelijk weer normaal te kunnen gebruiken. En ook hoever mag ik gaan?

Re: Enkelherstel

#2
Beste Ellen,

allereerst wat vervelend om te horen! Het is absoluut belangrijk om de enkel weer meer belastbaar te maken. Dit doe je zelf middels oefentherapie op geleide van de pijn, bij voorkeur onder begeleiding van een fysiotherapeut. Op het moment dat je niet in de gelegenheid bent om hier een fysiotherapeut voor in te schakelen is het uiteraard verstandig om dit zelfstandig te doen. Meer over oefentherapie en wat je precies dient te trainen lees je hier https://www.hierhebikpijn.nl/behandelme ... entherapie
Als je hier afbeeldingen bij wilt hebben kun je ook altijd zelf op internet zoeken, specifiek naar oefenschema's bij enkelblessure's. Bedenk je wel te allen tijden dat het oefenen op geleide van de pijn dient te gaan. Bepaal zelf goed de grens.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben!

Met vriendelijke groet