Weber A/ enkelbanden?

#1
Beste,
Graag zou ik advies willen over volgende. Afgelopen woensdag in kuiltje gestapt. Hoorde krrr krrr en wist dat het niet goed was. Kon paar minuten helemaal niet lopen en daarna wel weer. Kan nu prima lopen. Vrijdag voor zekerheid in zkh geweest, weber A breukje en veterbrace ter behandeling. Advies: gewoon lopen. Ik kan dus prima lopen. Vind het raar dat binnenkant enkel zo blauw is. Vraag: kan ik gewoon lopen, zwemmen etc of is rust beter? Is het gebruikelijk geen pijn te hebben? Waarom kan de binnenkant zo blauw zijn?
De foto is wat raar. Door veterbrace en sok ishuid wat gebobbeld. Graag tips voor goed herstel. Trap aflopen en stoten van voet is wel pijnlijk. Wie heeft raad?
Afbeelding


Afbeelding

Re: Weber A/ enkelbanden?

#2
Ik zou je aan willen raden een fysiotherapeut naar je enkel te laten kijken.
Vaak is de schade aan banden en pezen veel ernstiger dan een breukje.
Een fysio kan daar een echo van maken. En je enkel tapen, wat veel meer rust en steun geeft dan een veterbrace.
Mijn fysio zegt dat blauw verkleuring duidt op kapotte banden en weinig tot geen pijn op afgescheurde banden.
En uit ervaring kan ik je zeggen dat het hele vervelende en langdurige gevolgen kan hebben als die niet goed genezen!
Ik zou dus naar een fysiotherapeut gaan en die je herstel laten begeleiden.

Groetjes Elise

Re: Weber A/ enkelbanden?

#4
Aan de binnenkant van je enkel zitten idd ook enkelbanden.
Maar de blauwe plek kan ook komen omdat het bloed en vocht zich verspreidt heeft van de buitenkant door de hele enkel en voet.
Ik was van mn kuit tot aan mn tenen blauw.
Huppelen doe ik nog niet helaas. Ik heb te lang doorgelopen met kapotte banden, waardoor er meer problemen onstaan zijn die na een operatie aan de enkelbanden nog niet verbeteren.
Lang verhaal, maar vandaar mijn "waarschuwing " dat je niet alleen naar breuken moet kijken. Die genezen meestal gewoon wel. Maar weke delen letsel kan voor veel grotere en blijvende problemen zorgen als dat niet direct adequaat behandeld wordt.

Groetjes Elise
cron