Pijn aan enkel/voet na 8maanden

#1
Hoi allemaal!

Graag hoor ik jullie mening.

Begin maart’23 ben ik op mijn werk (kinderdagverblijf) tijdens een sprong goed door mijn enkel gegaan. Mijn enkel kwam volledig op de grond en hoorde en voelde tot 5/6 keer een krak. Even dacht ik dat ik niet kon lopen maar ik probeerde toch mijn tenen te bewegen en dat lukte maar net. Na even op de bank gezeten te hebben met het voetje omhoog en een icepack erop en 2 paracetamolletjes verder ben ik naar huis gegaan. Wel gevoelig natuurlijk maar bij thuiskomst bleek die ineens erg dik en blauw te zijn. Zodanig dat ik niet met me voet van de grond af kon want dan ging ik door de grond heen van de pijn. Na een rondje huisartsenpost en een foto verder werd er gezegd: je beide banden zijn volledig verrekt en je hebt een avulsiefractuur. Na 4 dagen moet de zwelling weg zijn. Na 5 dagen was het natuurlijk niet minder.. op naar de huisarts na 6 weken daar te hebben gezeten met brace en een ingetapete enkel doorverwezen naar een fysiotherapeut. Daar heb ik ong 3 maanden gelopen en nog geen verbetering. Buitenkant van me voet deed pijn van mijn hak tot onder de kleine teen, een bultje naast de knobbel en de binnenkant van me enkel was ook gevoelig. De fysio dacht aan dat het gebroken was geweest en verkeerd aangegroeid was. Doorverwezen weer terug naar de huisarts die besloot me door te sturen naar het ziekenhuis (chirurgie) daar een mri scan laten maken maar was verder niks te zien dan een irritatie aan de buitenkant van de voet, een cyste en een afwijking aan de binnenkant van de enkel maar daar lag t niet aan. Na 2 spuiten met Corticosteroïden erin heeft het wel geteld 1 dag gelopen 😅 doorgestuurd naar een podoloog/podotherapeut nu heb ik daar 3 maanden gelopen en 1 paar steunzooltjes rijker te zijn is er geen verbetering te zien en blijft de enkel dik blauw/rood en nog steeds pijnlijk… Opnieuw met de chirurg gebeld waar ik eerst onder behandeling was en die heeft me doorgestuurd naar zijn collega als ‘laatste middel’? nu moet ik a.s woensdag naar een voet/enkel chirurg

Wat denken jullie dat het kan zijn?

Groetjes

Re: Pijn aan enkel/voet na 8maanden

#3
Hoi,

Wat het kan zijn,zal niemand je via een forum vertellen.
En zwelling na 4 dagen weg? Bij band of peesletsel kan de zwelling wel een jaar of langer blijven hoor,evenals de pijnklachten.
Ik loop nu 3,5 jaar met de gevolgen van een enkel verzwikking.
Mijn orthopeed zei letterlijk dat je beter je botten kunt breken, dan alle andere delen die in je enkel stuk kunnen kunt beschadigen.
Ik hoop voor jou dat je er sneller vanaf bent dan ik, maar echt, 8 maanden is bij een flinke enkelblessure helemaal niet zo heel lang.

Groetjes Elise